Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΑΓΩΝΕΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΑΓΩΝΕΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 30 Ιουνίου 2010

Η οργή των Ελλήνων κατά των μέτρων λιτότητας ξεχύνεται στους δρόμους της Αθήνας

Μια άποψη των κινητοποιήσεων μας έτσι όπως την βλέπει ο ξένος τύπος και συγκεκριμένα ο Guardian.
Η μετάφραση δική μου, αν και λίγο πρόχειρη.
Διαβάστε εδώ το άρθρο στο πρωτότυπο

-------------------------------------------

Λαϊκή οργή έναντια στα οικονομικά μέτρα λιτότητας στην Ελλάδα εξερράγη στους δρόμους, καθώς οι εργαζόμενοι που απεργούν ακινητοποίησαν την πληγείσα από το χρέος χώρα και δυναμικοί ναυτικοί σταμάτησαν παραθεριστές από την επιβίβαση σε ferry boat με προορισμούς τα νησιά.

Την αντιπαράθεση, την οποία είδαν χιλιάδες τουρίστες σαστισμένοι ενώ είχαν κολλήσει στο λιμάνι του Πειραιά, ακολούθησε ένταση μεταξύ των συνδικαλιστικών οργανώσεων και της σοσιαλιστικής κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου. Σε μια ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα, περίπου 20.000 διαδηλωτές παρέλασαν μέσα από την πρωτεύουσα για να καταγγείλουν το ΔΝΤ και το πρόγραμμα δημοσιονομικής εξυγίανσης που ο Παπανδρέου δεσμεύθηκε να θεσπίσει με αντάλλαγμα € 110bn (£ 89bn) σε δάνεια έκτακτης ανάγκης, το μεγαλύτερο bailout στην ιστορία. Το χρέος της Αθήνας υπερβαίνει τα €310bn, μακράν το μεγαλύτερο στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

« Οι καπιταλιστές όχι, οι εργαζόμενοι, θα πρέπει να πληρώσουν για την κρίση", φώναζαν οι διαδηλωτές, ενώ μια μειοψηφία αυτοαποκαλούμενων αναρχικών που ακολουθούσε την πορεία, συγκρούστηκε με τα ΜΑΤ. "ΕΞΩ το ΔΝΤ από την Ελλάδα", ήταν το σύνθημα.

Οι διαμαρτυρίες, οι οποίες παρά το μικρότερο από το συνηθισμένο ποσοστό συμμετοχής που αποδίδεται από συνδικαλιστές στη ζέστη του καλοκαιριού, ήρθαν επειδή το Κοινοβούλιο φαίνεται διατεθειμένο να συζητήσει το νέο νομοσχέδιο που περιγράφει ριζικές μεταρρυθμίσεις στο σύστημα συνταξιοδότησης. Η αναδιοργάνωση, η οποία τροποποιεί, επίσης την εργατική νομοθεσία η οποία από καιρό έχει κατηγορηθεί για την έλλειψη ανταγωνιστικότητας της χώρας, θα μειώσει τις συντάξεις, θα αυξήσει το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης και θα επιτρέψει στις επιχειρήσεις να απολύουν εργαζομένους με μεγαλύτερη ευκολία.

Οι πλούσιες συντάξεις, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, θεωρείται ότι έχουν συμβάλει στη κατάρρευση στα δημόσια οικονομικά. Οι Έλληνες συνταξιούχοι κατά μέσο όρο συνταξιοδοτούνται για το 96% του μισθού που κέρδιζαν ενώ εργάζονταν, ποσοστό περισσότερο από το διπλάσιο από αυτό που απολαμβάνουν οι Γερμανοί οι οποίοι τώρα χρηματοδοτούν το πακέτο διάσωσης, σύμφωνα με τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ). «Η Ελλάδα», είπε η Μιράντα Ξαφά, πρώην διευθυντικό στέλεχος του ΔΝΤ, «είναι μια κλασική περίπτωση των δικαιωμάτων που χορηγούνται από κοντόφθαλμες κυβερνήσεις που δεν μπήκαν στον κόπο να εξασφαλίσουν πηγές χρηματοδότησης."

Χωρίς ριζική αντιμετώπιση, οι ειδικοί θεωρούν ότι το συνταξιοδοτικό σύστημα της χώρας θα καταρρεύσει σε λιγότερο από 15 χρόνια. Αλλά οι μεταρρυθμίσεις, οι οποίες ακολουθούν δραστικές περικοπές σε μισθούς του δημοσίου τομέα, αύξηση των φόρων και την αύξηση του ΦΠΑ από 19 σε 23%, έχουν πυροδοτήσει διαμάχη και ακόμα σφοδρότερη αντιπολίτευση. Οι Έλληνες αντιμάχονται τη νομοθεσία που θα καταργήσει το σύστημα κοινωνικής πρόνοιας.

Ο θυμός είναι τέτοιος, ώστε στελέχη του κυβερνώντος κόμματος του ΠΑΣΟΚ, προειδοποίησαν ότι μπορεί να καταψηφίσουν το νομοσχέδιο όταν τεθεί σε ψηφοφορία στο κοινοβούλιο της Αθήνας την επόμενη εβδομάδα. Ο Παπανδρέου, ο οποίος αναγκάστηκε να διαγράψει τρεις βουλευτές, όταν αρνήθηκαν να εγκρίνουν τα μέτρα λιτότητας του ΔΝΤ και της ΕΕ, ελέγχει τώρα 157 έδρες από τις 300 στο Ελληνικό Κοινοβούλιο.

----------------------------------------------------------------

Σημείωση δική μου
Πρώτον το άρθρο δεν λέει πόσος είναι ο μισθός και οι συντάξεις στην Γερμανία και δεύτερον αν αναρωτιέστε ποια είναι η Μιράντα Ξαφά , αρκεί να θυμηθείτε λίγο τον κ. Μάνο και τους Φιλελεύθερους του.

Read more...

Τρίτη 29 Ιουνίου 2010

ΤΟ ΤΙΜΗΜΑ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ


Τις τελευταίες μέρες υπάρχουν πάμπολλες απεργιακές κινητοποιήσεις , με πορείες διαδηλώσεις αποκλεισμούς κλπ.Θα μου πείτε και πότε δεν είχαμε ,αλλά οι σημερινές συνθήκες και η υπάρχουσα κατάσταση είναι κάτι διαφορετικό και δεν νομίζω να διαφωνεί κανένας μαζί μου . Υπάρχει μια έντονη φιλολογία και ενασχόληση σχετικά με τις κινητοποιήσεις των ναυτεργατών στα λιμάνια της χώρας, με τις γνωστές καταστάσεις που περιγράφονται γλαφυρότατα από τα ΜΜΕ . Έχουμε αποκλεισμούς , ακυρώσεις δρομολογίων , μάχη για το cabotage με επεισόδια τύπου ΖΕΝΙΘ και δεν συμμαζεύεται. Μέσα σε όλα αυτά οι αναπόφευκτες εντάσεις μεταξύ των διάφορων κοινωνικών ομάδων και ο χορός καλά κρατεί.
Από πάνω έχουμε το ισοπεδωτικό ασφαλιστικό και εργασιακό νομοσχέδιο , το οποίο έρχεται να βάλει ακόμα ένα κρίκο στην αλυσίδα που πάνε να μας φορέσουν τρόικα και εγχώριοι Κουϊσλινγκ.
Όλοι είναι εναντίον των μέτρων με εξαίρεση τον γνωστό άγνωστο που πρόσφερε και τον μισθό του στον ΓΑΠ για την Ελλάδα .Όλοι είναι σε απόγνωση ενόψει του κατήφορου στον οποίο οδηγούν η καλπάζουσα ανεργία και η ύφεση. Αυτήν η απόγνωση πέρα από τα διάφορα gallop αποτυπώνεται στην αγοραστική και οικονομική συμπεριφορά μας αλλά και ζωντανά στα πρόσωπα και στις κινήσεις μας. Η γνωστή επωδός ότι τώρα είναι η ώρα για ευκαιρίες και για νέα μεγαλεία , ενθουσιάζει μόνο τους "λύκους" οι οποίοι ως γνωστόν είναι οι μόνοι που χαίρονται στην αντάρα.
Παρόλα αυτά οι περισσότεροι είναι διστακτικοί και φοβισμένοι στο να αρχίσουν να διεκδικούν τα κεκτημένα και να αντισταθούν στην επερχόμενη λαίλαπα. Θες γιατί δεν θεωρούν ότι θα αλλάξει κάτι , θες γιατί μπολιάστηκαν σε αυτό τον διαρκή κοινωνικό μιθριδατισμό όπου λίγο λίγο μας ξεψαχνίζουν με μαεστρία για να μην το πάρουμε χαμπάρι .Αλλά ούτε και αυτό πλέον ισχύει γιατί το τελευταίο εξάμηνο παίρνουμε ισχυρές δόσεις και έπαψε το σφάξιμο με το βαμβάκι. Βέβαια οι κυβερνώντες πετάνε και κανένα ψίχουλο,σύμφωνα με την τακτική του μαστιγίου και του καρότου, για να τηρήσουν τα προσχήματα , αλλά και αυτό ισχνό.
Από την άλλη η νέα κοινωνία που γαλουχούμαστε τα τελευταία χρόνια έχει σαν κύριο χαρακτηριστικό της τον ακραίο ατομικισμό, έτσι μπορεί ο καθένας να νομίζει (εσφαλμένα) ότι αυτός θα την σκαπουλάρει και οι άλλοι ας κόψουν το σβέρκο τους , με λίγα λόγια "ζήσε και άσε τους άλλους να πεθάνουν".
Ίσως και να μην πιάσαμε ακόμα την "κρίσιμη μάζα" , προκειμένου να εκραγεί ο κοινωνικός αγώνας. Ίσως ακόμα να έχουμε πάρα πολλά (ατομικά) για να χάσουμε προκειμένου να τα ρισκάρουμε σε μια πάλη με το θηρίο .
Πάντως όλοι σχεδόν συμφωνούν στο ότι χρειάζεται αγώνας και πάλη .
Κάποιος αγώνας και κάποια πάλη, από κάποιους.Έτσι απροσδιόριστα και γενικά.
Οι περισσότεροι είναι υπέρ των απεργιών , αλλά οι ίδιοι έχουν οικογενειακές ανάγκες και δεν τους παίρνει βέβαια να χάσουν το μεροκάματο , λες και οι άλλοι που απεργούν δεν έχουν παιδιά αλλά κουνέλια.
Όλοι βλέπουν με συμπάθεια τους απολυμένους αλλά δεν θέλουν και να τους δυσκολέψουν την μετακίνηση με τις πορείες τους. Όλα κι όλα !
Όλοι συμπαθούν τους ναυτεργάτες που τους εκμεταλλεύονται οι εφοπλιστές , αλλά δεν θέλουν να χάσουν και το τριήμερο στη Μύκονο ή να βγούνε εκτός προγράμματος όπως προκαλεί οργή το γεγονός της ταλαιπωρίας ατόμων που έχουν πραγματικά ανάγκη να μετακινηθούν.
Πολλοί ίσως να συμπαθούν τους αγρότες και να απολαμβάνουν τα αγροτικά προϊόντα (αν βέβαια είναι και πάμφθηνα ακόμα καλύτερα) , αλλά όταν κάνουν κανένα μπλόκο , όλοι αρχίζουν τα πυρά.
Θα μπορούσα να παραθέσω πολλά παραδείγματα περιπτώσεων όπου οι αγώνες για διεκδικήσεις και δικαιώματα κάποιων προκαλούν ζημιά και απαλλοτριώνουν τα δικαιώματα κάποιων άλλων.
Δεν είναι όμως ο σκοπός αυτής της ανάρτησης . Σκοπός της είναι θέσω κάποια ερωτήματα σχετικά με το τίμημα των αγώνων. Το τίμημα που θα πληρώσει ή που είναι διατεθειμένος να πληρώσει ο καθένας μας και όλοι μαζί.
Μην έχετε αυταπάτες , όλα αυτά τα δικαιώματα που έχουμε ( ή που είχαμε για πιο σωστά) έχουν πληρωθεί με αίμα αγώνες και πείνα από κάποιους άλλους παλαιότερα. Μην νομίζετε εσείς ότι οι τράπεζες ή το κεφάλαιο του 1900 ήταν φιλεύσπλαχνο ενώ το σημερινό είναι ανάλγητο . Αυτά που έδωσε τότε , τα έδωσε επειδή φοβήθηκε και θορυβήθηκε από τους αγώνες κάποιων απελπισμένων και ταλαίπωρων.
Έτσι λοιπόν εσύ που δεν κάνεις καμιά απεργία ή δεν συμμετέχεις σε καμία δραστηριότητα διαμαρτυρίας , μην περιμένεις ξαφνικά να σου δώσουν 16 μισθούς, επειδή κατέβηκε το Άγιο Πνεύμα και τους φώτισε.
Εσύ που (ξανα)ψηφίζεις και (ξανά) εκλέγεις τα λαμόγια που μας έφεραν εδώ, μην περιμένεις σύνταξη αξιοπρεπή και αυτή ακόμα όχι πριν τα 65.
Εσύ που είσαι νέος και αράζεις στην καφετέρια και στα net cafe μην περιμένεις και να πάρεις πάνω από 500 ευρώ, αν βέβαια βρεις δουλειά και φυσικά ανασφάλιστος.
Πως γίνεται ρε παιδιά να φτιάξουμε ομελέτα χωρίς να σπάσουμε αυγά ;
Είναι δυνατόν να γίνουν αγώνες χωρίς να χάσουμε μεροκάματα , χωρίς να χάσουμε την άνεση και την βολή μας ή ίσως και ακόμα περισσότερα ;
Για σκεφτείτε λίγο εσείς όλοι που διαμαρτύρεστε κάθε φορά που βλέπετε μια διαδήλωση και δυσανασχετείτε και καταπίνετε αμάσητα τα παραμύθια των ΜΜΕ περί ανάσχεσης της ανάκαμψης και περί επιζήμιων κινητοποιήσεων.
Πιστεύετε π.χ. αλήθεια εσείς ότι ο τουρισμός θα διαλυθεί επειδή ακυρώθηκαν τα δρομολόγια μερικών ημερών ή επειδή δεν άραξε ένα πλοίο ή επειδή δεν υπάρχουν τραμ και λεωφορεία ;
Ή ότι θα πάει πίσω το κράτος επειδή απεργούν οι δημόσιοι υπάλληλοι ;
Ή ότι στραγγαλίζεται η ανάπτυξη επειδή κλείνουν προσωρινά κάποιοι δρόμοι ;
Ή αν το θέλετε και έτσι , ακόμα και αν γινόταν όλα αυτά , πως είναι δυνατόν να διεκδικήσεις κάτι χωρίς απώλειες ;
Είναι δυνατόν να συγκινηθούν απλά από το δράμα σου ;
Φανταστείτε τους Έλληνες που ξεσηκώθηκαν το 1821 ή αυτούς που ανέβηκαν στο βουνό στην κατοχή πόσα είχαν να χάσουν .
Μάλλον κάτι παραπάνω ε ;
Για σκεφτείτε το λίγο.
Εκτός και αν πιστεύετε ότι κάποιοι άλλοι θα τρέξουν για σας και θα κερδίσουν τα πάντα , χωρίς να ανοίξει μύτη και χωρίς να θιγεί το κουκούλι της ευδαιμονίας σας στο ελάχιστο.
Οπότε λοιπόν ή αγωνιστείτε ή μην παραπονιέστε όταν σας βάζουν στο κρεβάτι του Προκρούστη.
Οι ρητορικές οι λεονταρισμοί και οι ψευτοπαληκαριές καφενείου δεν έχουν θέση πλέον.
Δεν πέφτουν οι κυβερνήσεις και οι δικτατορίες με κουβέντες εκ του ασφαλούς και δεν γίνεται να μην θιγεί τίποτα και κανένας.
Αν το αντιλαμβανόμαστε αυτό έχει καλώς , αλλιώς ας αποδεχτούμε την μοίρα μας διαβάζοντας στα κυριακάτικα ένθετα για το lifestyle του Πατίτσα και για το μ......ί της Χάϊδως ενώ ψάχνουμε προσφορές 3 σε 1 στο Carrefour.


Υ.Γ. Σε όποιον βιαστεί να με κρίνει ως συνοδοιπόρο του ΚΚΕ και των λοιπών ρευμάτων του , ας ρίξει πρώτα μια καλή ματιά στις αναρτήσεις μου.
Επειδή οι ταμπέλες είναι εύκολες , ιδίως όταν είναι δύσκολο να δουλέψει ο εγκέφαλος.

Read more...

Δευτέρα 3 Μαΐου 2010

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ


Πάρε για ακόμα μια φορά Ελληνικέ Λαέ τα όπλα και κατατρόπωσε αυτούς που επιβουλεύονται την κυριαρχία σου , μέσα στην ίδια σου την χώρα.
Μην κοιτάς μακριά όμως , μην περιμένεις μεραρχίες Panzer να περάσουν την γραμμή Ρούπελ , μήτε Αλεξιπτωτιστές να πέσουν στις πόλεις και στα χωριά σου και ούτε εχθρικούς στόλους να πλέυσουν στα λιμάνια σου.
Οι εχθροί μας είναι ήδη εδώ, από δεκαετίες εντός των πυλών . Εγκαταστάθηκαν όταν εσύ έβγαζες τα μάτια του αδερφού σου στον εμφύλιο, προσκυνώντας σταλινοβρεττανικές αστερόεσσες , αντί να κρεμάς συντεταγμένα όπως οι υπόλοιποι ευρωπαίοι τους δοσιλόγους και τους προδότες σου για να προχωρήσεις μπροστά.
Είναι οι 300 που στρογγυλοκάθονται στην Βουλή των 16 μισθών χωρίς αιδώ , ψηφίζοντας να σου βγάλουν τα μάτια και τρωγοπίνοντας μετά κάνοντας χαβαλέ στα ακριβά ρεστοράν που εσύ δεν μπορείς ούτε απ'έξω να περάσεις .
Είναι αυτοί οι αξιωματούχοι που προσπαθούν να σε πείσουν ότι φταις επέιδή θέλησες μια στοιχειωδως αξιοπρεπή ζωή , σαν Ευρωπαίος που σου έλεγαν ότι είσαι και πρέπει τώρα να πληρώσεις.
Είναι τα μεγάλα καλοσπουδαγμένα στελέχη των εξαφήφιων μισθών που κοιτάζουν αριθμούς αντί για ανθρώπους , νομίζουν ότι είσαι ένας δείκτης στις αναφορές προόδου τους και η Ελλάδα ένας τόπος που θα επαληθεύσουν τα όσα έμαθαν στο Πανεπιστήμιο στην θεωρία
Είναι αυτοί οι μανδαρίνοι των υπουργείων που τα μόνα τους προσόντα είναι οι κομματικές τους γνωριμίες.
Είναι αυτοί που με τρία πακέτα στήριξης έπρεπε να φτιάξουν ένα αξιοπρεπή δημόσιο τομέα και δεν το έκαναν
Είναι οι κρατικοδίαιτοι εργολάβοι που από την μια έχουν εσαεί εξασφαλισμένα κρατικά συμβόλαια και από την άλλη το παίζουν και τάχα θιγμένος ιδιωτικός τομέας.
Είναι αυτοί οι δημόσιοι υπάλληλοι που αντί να υπηρετούν , καταδυναστεύουν
Είναι αυτοί οι αξιωματικοί που για έναν βαθμό γίνονται τζουτζέδες των πολιτικών τους προϊσταμένων.
Είναι αυτοί που παζαρεύουν και διαγράφουν κατακτήσεις δεκαετιών , επειδή τάχα "δεν υπάρχει εναλλακτική"
Είναι αυτοί που σε εγκλωβίζουν σε ψευτοδιλήμματα
Είναι και άλλοι

Μην ανησυχείς , θα τους γνωρίσεις εύκολα , τους ξέρεις εξάλλου
ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΑΦΗΝΕΙΣ ΠΛΕΟΝ.




ΦΩΤΙΑ ΚΑΙ ΤΣΕΚΟΥΡΙ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΕΝΟΥΣ.
Ο ΝΟΜΟΣ ΤΩΝ ΒΟΥΝΩΝ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΘΑ ΠΕΣΕΙ ΣΤΑ ΚΕΦΑΛΙΑ ΣΑΣ ΕΦΙΑΛΤΕΣ.

Read more...

Πέμπτη 29 Απριλίου 2010

ΚΚΕ : Το κρυφό θεμέλιο του δικομματισμού;


Οι πρόσφατες εξελίξεις με τον αποκλεισμό του κρουαζιερόπλοιου "ZENITH" και την ύποπτη κυβερνητική σιωπή , πρέπει να μας κάνουν να δούμε λίγο καλύτερα τον ρόλο του ΚΚΕ στην νεώτερη ιστορία μας και τον ρόλο του μέσα στα πλαίσια του δικομματικού συστήματος που μας κυβερνά τις τελευταίες δεκαετίες .

Τις απόψεις μου σχετικά με τον ρόλο του στον εμφύλιο και το πως καπέλωσε τον αγώνα εκατοντάδων χιλιάδων Ελλήνων αγωνιστών (μη κομμουνιστών στην πλειοψηφία τους) τις ξέρετε . Αν δεν βαριέστε ρίξτε μια ματιά στην ανάρτησή μου

ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΚΑΙ ΨΥΧΗ ΒΑΘΙΑ

Όμως σας παραπέμπω σε μια αξιοπρόσεκτη ανάλυση του ΕΑΜΒ' , η οποία φωτίζει τα γεγονότα από μια πλευρά αθέατη στους περισσότερους . Πιστέψτε με αξίζει τον χρόνο σας .

Το κρυφό θεμέλιο του δικομματισμού


Read more...

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP