Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα GUARDIAN. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα GUARDIAN. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τετάρτη 30 Ιουνίου 2010

Η οργή των Ελλήνων κατά των μέτρων λιτότητας ξεχύνεται στους δρόμους της Αθήνας

Μια άποψη των κινητοποιήσεων μας έτσι όπως την βλέπει ο ξένος τύπος και συγκεκριμένα ο Guardian.
Η μετάφραση δική μου, αν και λίγο πρόχειρη.
Διαβάστε εδώ το άρθρο στο πρωτότυπο

-------------------------------------------

Λαϊκή οργή έναντια στα οικονομικά μέτρα λιτότητας στην Ελλάδα εξερράγη στους δρόμους, καθώς οι εργαζόμενοι που απεργούν ακινητοποίησαν την πληγείσα από το χρέος χώρα και δυναμικοί ναυτικοί σταμάτησαν παραθεριστές από την επιβίβαση σε ferry boat με προορισμούς τα νησιά.

Την αντιπαράθεση, την οποία είδαν χιλιάδες τουρίστες σαστισμένοι ενώ είχαν κολλήσει στο λιμάνι του Πειραιά, ακολούθησε ένταση μεταξύ των συνδικαλιστικών οργανώσεων και της σοσιαλιστικής κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου. Σε μια ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα, περίπου 20.000 διαδηλωτές παρέλασαν μέσα από την πρωτεύουσα για να καταγγείλουν το ΔΝΤ και το πρόγραμμα δημοσιονομικής εξυγίανσης που ο Παπανδρέου δεσμεύθηκε να θεσπίσει με αντάλλαγμα € 110bn (£ 89bn) σε δάνεια έκτακτης ανάγκης, το μεγαλύτερο bailout στην ιστορία. Το χρέος της Αθήνας υπερβαίνει τα €310bn, μακράν το μεγαλύτερο στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

« Οι καπιταλιστές όχι, οι εργαζόμενοι, θα πρέπει να πληρώσουν για την κρίση", φώναζαν οι διαδηλωτές, ενώ μια μειοψηφία αυτοαποκαλούμενων αναρχικών που ακολουθούσε την πορεία, συγκρούστηκε με τα ΜΑΤ. "ΕΞΩ το ΔΝΤ από την Ελλάδα", ήταν το σύνθημα.

Οι διαμαρτυρίες, οι οποίες παρά το μικρότερο από το συνηθισμένο ποσοστό συμμετοχής που αποδίδεται από συνδικαλιστές στη ζέστη του καλοκαιριού, ήρθαν επειδή το Κοινοβούλιο φαίνεται διατεθειμένο να συζητήσει το νέο νομοσχέδιο που περιγράφει ριζικές μεταρρυθμίσεις στο σύστημα συνταξιοδότησης. Η αναδιοργάνωση, η οποία τροποποιεί, επίσης την εργατική νομοθεσία η οποία από καιρό έχει κατηγορηθεί για την έλλειψη ανταγωνιστικότητας της χώρας, θα μειώσει τις συντάξεις, θα αυξήσει το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης και θα επιτρέψει στις επιχειρήσεις να απολύουν εργαζομένους με μεγαλύτερη ευκολία.

Οι πλούσιες συντάξεις, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, θεωρείται ότι έχουν συμβάλει στη κατάρρευση στα δημόσια οικονομικά. Οι Έλληνες συνταξιούχοι κατά μέσο όρο συνταξιοδοτούνται για το 96% του μισθού που κέρδιζαν ενώ εργάζονταν, ποσοστό περισσότερο από το διπλάσιο από αυτό που απολαμβάνουν οι Γερμανοί οι οποίοι τώρα χρηματοδοτούν το πακέτο διάσωσης, σύμφωνα με τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ). «Η Ελλάδα», είπε η Μιράντα Ξαφά, πρώην διευθυντικό στέλεχος του ΔΝΤ, «είναι μια κλασική περίπτωση των δικαιωμάτων που χορηγούνται από κοντόφθαλμες κυβερνήσεις που δεν μπήκαν στον κόπο να εξασφαλίσουν πηγές χρηματοδότησης."

Χωρίς ριζική αντιμετώπιση, οι ειδικοί θεωρούν ότι το συνταξιοδοτικό σύστημα της χώρας θα καταρρεύσει σε λιγότερο από 15 χρόνια. Αλλά οι μεταρρυθμίσεις, οι οποίες ακολουθούν δραστικές περικοπές σε μισθούς του δημοσίου τομέα, αύξηση των φόρων και την αύξηση του ΦΠΑ από 19 σε 23%, έχουν πυροδοτήσει διαμάχη και ακόμα σφοδρότερη αντιπολίτευση. Οι Έλληνες αντιμάχονται τη νομοθεσία που θα καταργήσει το σύστημα κοινωνικής πρόνοιας.

Ο θυμός είναι τέτοιος, ώστε στελέχη του κυβερνώντος κόμματος του ΠΑΣΟΚ, προειδοποίησαν ότι μπορεί να καταψηφίσουν το νομοσχέδιο όταν τεθεί σε ψηφοφορία στο κοινοβούλιο της Αθήνας την επόμενη εβδομάδα. Ο Παπανδρέου, ο οποίος αναγκάστηκε να διαγράψει τρεις βουλευτές, όταν αρνήθηκαν να εγκρίνουν τα μέτρα λιτότητας του ΔΝΤ και της ΕΕ, ελέγχει τώρα 157 έδρες από τις 300 στο Ελληνικό Κοινοβούλιο.

----------------------------------------------------------------

Σημείωση δική μου
Πρώτον το άρθρο δεν λέει πόσος είναι ο μισθός και οι συντάξεις στην Γερμανία και δεύτερον αν αναρωτιέστε ποια είναι η Μιράντα Ξαφά , αρκεί να θυμηθείτε λίγο τον κ. Μάνο και τους Φιλελεύθερους του.

Read more...

Παρασκευή 21 Μαΐου 2010

Η Ελλάδα πρέπει να εξετάσει καλά πριν πηδήξει !

Σε συνέχεια της ανάρτησης μου Η αισιόδοξη πλευρά της χρεωκοπίας έρχομαι να συμπληρώσω με μια ανάλυση του Βρετανικού Guardian . Η συγκεκριμένη ανάλυση μου υποδείχθηκε από ένα συνάδελφο και παλιό συστρατιώτη που μένει και εργάζεται πλέον στο Λονδίνο . Όπως αντιλαμβάνεστε υπάρχει επικοινωνία μεταξύ μας και ενδιαφέρον σχετικά με το θέμα . Μην νομίζετε πως οι Έλληνες του εξωτερικού δεν συμπάσχουν μαζί μας . Μπορεί να βλέπουν κάποια πράγματα λίγο διαφορετικά , αλλά έχουν φίλους και συγγενείς στην Ελλάδα και νοιάζονται , πιστέψτε με.

Ο οικονομικός αναλυτής κ.Mark Weisbrot κάνει κάνει κάποιες σκέψεις σχετικά με τον τρόπο που διάλεξε η Ελλάδα να εξέλθει από την κρίση. Δηλαδή αναφερόμαστε σε αυτήν την" εσωτερική υποτίμηση" που διατηρούμε το ευρώ ως μέσο συναλλαγής αλλά προσπαθούμε να μειώσουμε πλασματικά την αξία του μέσω της δημιουργίας ανεργίας και της συμπίεσης μισθών και τιμών.
Προχωρεί δε ακόμα παραπάνω κάνοντας συγκρίσεις με άλλες με δύο χώρες που ήδη εφάρμοσαν αυτό το μέτρο . Η μία το εφάρμοσε για τρεισήμισι χρόνια και το εγκατέλειψε (Αργεντινή) και η άλλη που συνεχίζει την εφαρμογή του (Λετονία) .Φυσικά και στις δυο χώρες μπήκε το ΔΝΤ εφαρμόζοντας τα δικά του κλπ.

Τα αποτελέσματα είναι συγκλονιστικά και τα διαγράμματα που παραθέτει ακόμα περισσότερο .
Για την Ελλάδα το ΔΝΤ προβλέπει μείωση του ΑΕΠ λόγω της εφαρμοζόμενης πολιτικής 2% ως το 2010 ενώ το δικό μας υπουργείο οικονομικών 4% . Η αλήθεια μπορεί να είναι χειρότερη . Δείτε τι προβλέπει το ΔΝΤ για εμάς , αν όλα πάνε τέλεια ,που σιγά μην πάνε. Θα είμαστε τυχεροί αν ανακάμψουμε το 2015.





Στην Λετονία το ΔΝΤ είχε προβλέψει 5% και έπεσε 18% !!Επομένως τα πράγματα μπορεί να στραβώσουν πολύ άσχημα .Στην Λετονία την διετία 2008-2009 απώλεσαν το 25% του ΑΕΠ τους ,παγκόσμιο ρεκόρ !Δείτε τι καλά τα πάνε :




Το καλύτερο είναι πως για την Λετονία αν επαληθευτούν οι προβλέψεις του ΔΝΤ (πραγμα αμφίβολο) , τότε το 2015 η χώρα δεν θα έχει ακόμα φτάσει τα επίπεδα του ΑΕΠ της, προ της εφαρμογής του προγράμματος !!
Επομένως για ποια ανάκαμψη μιλάμε για ποια ανάπτυξη με αυτό το μοντέλο ;

Για , την Αργεντινή τώρα. Η ύφεση της Αργεντινής ξεκίνησε στα μέσα του 1998.Προσπάθησε με την διαδικασίας της «εσωτερικής υποτίμησης»να λύσει το πρόβλημά της - το νόμισμά της ήταν συνδεδεμένη 1 προς 1 με το δολάριο - μέχρι το τέλος του 2001, οδηγώντας σε μια οικονομική και χρηματοοικονομική κατάρρευση. Στο Δεκέμβριος 2001 - Ιανουάριος 2002, η κυβέρνηση αθέτησε την υποχρέωσή του χρέους της και εγκαταλείφθηκε η σταθερή συναλλαγματική ισοτιμία. Αποτέλεσμα: μετά την υποτίμηση και την αθέτηση του χρέους, η οικονομία συνέχισε να συρρικνώνεται για ένα μόνο τρίμηνο (πρώτο τρίμηνο 2002). Στη συνέχεια μεγάλωσε και πέρασε μέχρι προ της κρίσης κορυφή της, εντός τριών ετών από την προεπιλογή και την υποτίμηση, με το πραγματικό (προσαρμοσμένες βάσει του πληθωρισμού), αύξηση κατά 63% σε διάστημα έξι ετών. Δείτε το αντίστοιχο διάγραμμα.





Ο κ.Mark Weisbrot καταλήγει :

"Έτσι, πριν από την ανάληψη δέσμευσης για την επ 'αόριστον ύφεση και αργή ανάκαμψη, περιλαμβανομένων και πολλών ετών με υψηλή ανεργία και άλλες κοινωνικές δαπάνες, στην Ελλάδα μπορεί να θέλουν να εξετάσουν τις εναλλακτικές λύσεις. Μπορούν να είναι λιγότερο επώδυνες και να επιτρέψουν την ταχύτερη, πιο ισχυρή οικονομική ανάκαμψη."


Διαβάστε εδώ ολόκληρο το άρθρο .

Read more...

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP