Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΑΓΡΟΤΕΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΑΓΡΟΤΕΣ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2012

Αγρότης μόνος ψάχνει.....


Ένα ακόμα καρφί στο φέρετρο της Ελληνικής Γεωργίας και της Εθνικής Οικονομίας :


Μετά το βαμβάκι , τον καπνό, τα σιτηρά την κτηνοτροφία.

Αυτό θα πει εμπνευσμένη Αγροτική Πολιτική.

Θυμηθείτε τις υπουργάρες που την διεκπεραίωσαν, ιδίως μετά το 1980 :

Dream team. Τι να θυμηθώ, τι να ξεχάσω;

Σημίτης, Τζουμάκας, Ανωμερίτης, Χατζηγάκης, Δήμας, Μπασιάκος, Τσιτουρίδης, Αργύρης, Δρυς, Μπατζελή.

Πολλά έχουν δει τα μάτια μου μ' αυτό μου φέρνει τρόμο.

Όλα τα κιλά / όλα τα λεφτά . 
Επιδοτήσεις για να μην καλλιεργούμε.
Επιδοτήσεις για να διαλύσουμε την Γεωργία. 
Φωτοβολταϊκά στην πιο γόνιμη γη για να γίνει πράσινος εισοδηματίας (χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα)  ο αγρότης και να μην καλλιεργεί τίποτα φυσικά.
Τ'αρχίδια του καράμπελα και το μουνί της Χάϊδως.

Βαμβάκι, ζάχαρη, καπνός, σιτηρά, ΤΕΛΟΣ

ΜΟΝΟ ΚΟΥΤΟΧΟΡΤΟ ΠΛΕΟΝ. 

ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΟΥΤΕ ΛΙΠΑΣΜΑ, ΟΥΤΕ ΝΕΡΟ.
 

Read more...

Τετάρτη 18 Αυγούστου 2010

ΑΠΟΡΙΕΣ ΠΟΛΙΤΗ


"Πριν από κάποιους μήνες η κ. Μπατζελή σε εκπομπή του MEGA είχε πει πως οι αποζημιώσεις που έδωσε ο Χατζηγάκης στους σιτοπαραγωγούς συνέβαλαν ώστε το 2008-9 να εκτοξευθούν οι τιμές στα σιτηρά με συνέπεια την ανεξέλεγκτη ανατίμηση προϊόντων του διατροφικού τομέα (αλεύρι, ψωμί, ζυμαρικά, είδη ζαχαροπλαστικής κλπ. ).
Η ίδια θα βάλει τάξη στα κυκλώματα των μονοπωλίων, των μεσαζόντων και των κερδοσκόπων.
Κάποιοι όψιμοι κυβερνητικοί συνδικαλιστές , "επιστήμονες αγρότες" , όπως αυτοπροσδιορίζονται, με άρθρα τους στον τοπικό τύπο, προανήγγειλαν το χτύπημα των κυκλωμάτων των μεσαζόντων και του κυκλώματος στάρι-αλεύρι-ψωμί.
Τις τελευταίες μέρες διαπιστώνω πως κάποια "Μεγκάλα" κανάλια ανησυχούν για τις επερχόμενες ανατιμήσεις προϊόντων λόγω αύξησης του σταριού.
Δεν μπορώ να καταλάβω τι αύξηση θα έχουμε στο αλεύρι-ψωμί όταν το 2008 η τιμή του σταριού είχε φτάσει τα 35-40 λεπτά και το ψωμί πέταξε από τα 50 λεπτά στα 70-80 λεπτά , ενώ σήμερα η τιμή του σίτου έχει "εκτοξευθεί" στα 16-20 λεπτά !!
Άρα οι αυξήσεις του 2008 υπερκαλύπτουν την σημερινή τιμή , άρα γιατί να αυξηθεί λοιπόν σήμερα το αλεύρι και το ψωμί ;
Τότε βέβαια ο κ. Χατζηγάκης δεν είχε καταλάβει τι συνέβαινε με τα καρτέλ γιατί είχε να ασχοληθεί με τους διορισμούς.
Μένω λοιπόν με την απορία, η κ. Μπατζελή γνώστης των καταστάσεων να δω τι θα κάνει για να κατατροπώσει τους κερδοσκόπους και να σταματήσει τις αυξήσεις στα είδη διατροφής ;
Μήπως όμως τελικά με τιμή σταριού 16-20 λεπτά θα έχουμε τιμή φρατζόλας 1 ευρώ για να εξυπηρετηθούν και αυτοί που μας βοήθησαν στην προσπάθεια κατάκτησης της εξουσίας ;
Ίδωμεν και παραμένουμε με την απορία . Ευχόμεθα δε να διαψευστούμε στην πρόβλεψή μας.

Στέργιος Γεωργόπουλος
Πολίτης-Παραγωγός-Καταναλωτής "
Σοφάδες

----------------------------------------

Η παραπάνω επιστολή δημοσιεύτηκε στις 17-8-2010 σε τοπική εφημερίδα της Καρδίτσας.
Σιγά - σιγά όπως βλέπετε ο κόσμος σε όλα τα κοινωνικά στρώματα, αρχίζει να μην παραμυθιάζεαι πλέον απο το επικοινωνιακό παιχνίδι του ΓΑΠ και της εισαγόμενης, ξενοσπουδαγμένης και μισελληνικής παρεούλας του.
Οι αγρότες ιδίως , που βιώνουν στο πετσί όλο αυτό το αισχρό χρηματιοστηριακό παιχνίδι των κυκλωμάτων μεσαζόντων βιομηχάνων ,σιγά σιγά οδηγούνται στην απόγνωση.

Read more...

Τρίτη 10 Αυγούστου 2010

Πράσινες φωτοβολταϊκές ανάπτυξιακές φούσκες


Η πράσινη ανάπτυξη που ευαγγελιζόταν ο πρωθυπουργός και ο "απόστολός" του η κυρία Μπιρμπίλη , ξεκίνησε.
Η νέα μηχανή της ανάπτυξης θα είναι οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) υποτίθεται.
Να σημειωθεί ότι το Χωροταξικό Σχέδιο για τις ΑΠΕ που καταρτίστηκε επί Σουφλιά ,έχει τεθεί υπό αμφισβήτηση από την κ. Μπιρμπίλη και σκοπεύε από την αρχή να το αναθεωρήσει.
Η ουσία είναι ότι μέχρι τώρα δεν επιτρεπόταν η εγκατάσταση σε γεωργική γη υψηλής παραγωγικότητας και πολύ ορθώς αφού πρόκειται για έναν εν ανεπαρκεία μη ανανεώσιμο πόρο, που δεν πρέπει να υποβαθμίζεται και να καταλαμβάνεται από δραστηριότητες που μπορούν να χωροθετηθούν και αλλού.
Το θέμα είναι πως η εγκατάσταση την Φωτοβολταϊκών (Φ/Β) είναι πολύ ευκολότερη και με πολύ μικρότερο κόστος στην πεδινή γη , παρά στις ορεινές και ημιορεινές περιοχές. Από την άλλη τα τελευταία χρόνια με την αναθεωρημένη Κοινή Αγροτική πολιτική της ΕΕ , ο αγροτικός κλάδος υπέστη εισοδηματική συμπίεση και διαθέτουν όλοι ένα σωρό χωράφια στους κάμπους, που δεν συμφέρει ούτε να τα σπείρεις. Επομένως οι μαθητευόμενοι μάγοι βρήκαν έναν τρόπο να λύσουν εν μέρει υποτίθεται το πρόβλημα της συρίκνωσης του αγροτικού εισοδήματος αλλά και να βοηθήσουν το περιβάλλον. Πως όμως άραγε ;
Καταργώντας την διάταξη του Χωροταξικού που απαγόρευε την εγκατάσταση των Φ/Β σε γαίες υψηλής παραγωγικότητας. Επομένως , κουνώντας το μαγικό ραβδάκι λύθηκε το πρόβλημα.
Βέβαια για να μην τους πάρουν με τις πέτρες , έβαλαν και μια μια διάταξη σύμφωνα με την οποία η συνολική έκταση που διατίθεται για τέτοιες χρήσεις, δεν μπορεί να υπερβαίνει το 1% της συνολικής έκτασης σε επίπεδο νομού. Όλα πολύ καλά και πολύ περιβαλλοντικά μέχρι στιγμής. Το γεγονός ότι θα έχουμε κάμπους διάσπαρτους με Φ/Β και με μια ανεξέλεγκτη κατάσταση σαν την εκτός σχεδίου δόμηση , αφήνει αδιάφορους τους αρμοδίους.
Τώρα οι ενδιαφερόμενοι αγρότες βρίσκονται χαμένοι στις εκρεμμότητες μεταξύ των Υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης και Κλιματικής Αλλαγής. Στο μεταξύ έγινε μια μεγάλη καμπάνια με σκοπό να πείσουν τους αγρότες πως βρέθηκε η χήνα με τα χρυσά αυγά .Έτσι πολλοί ξεκίνησαν τις διαδικασίες σύνταξης του σχετικού φακέλου με το ανάλογο κόστος (τοπογραφικά , παράβολα , μελέτες) και όλα αυτά χωρίς καμια εξασφάλιση !
Σύμφωνα με στοιχεία οι ενδιαφερόμενοι σε όλη την χώρα υπερβαίνουν τους 10,000 ενώ ετοιμάζονται άμεσα να καταθέσουν φάκελο περίπου 5,000.
Τώρα εδώ μας έρχεται και η ΔΕΗ ,η οποία εμφανίζεται θορυβημένη από το μεγάλο ενδιαφέρον του αγροτικού κόσμου και φοβάται "φούσκα" από τις χιλιάδες αιτήσεις που πρόκειται να κατατεθούν. Σε αυτό συνεργεί και το γεγονός πως η ΔΕΗ έχει κάνει εισήγηση στην ΥΠΕΚΑ για την επιβολή πλαφόν στην παραγωγή πανελλαδικά από τα Φ/Β , στο επίπεδο των 150MW πανελλαδικά. Το συγκεκριμένο νούμερο απέχει μακράν από τα 1000 MW που ζητούσαν αρχικά οι αγροτικές οργανώσεις , αλλά και από τα 400-500 που εκτιμούσαν παράγοντες της αγοράς. Δηλαδή αν περάσει η εισήγηση της ΔΕΗ , θα ικανοποιηθούν μόνο 1,500 αιτήσεις !!! Από την άλλη η ΔΕΗ από 1/1/2011 θα μειώσει και την τιμή της κιλοβατώρας που θα πληρώνει κατά 7% , (από 45 σε 42 λεπτά) !
Από την άλλη αν και η προθεσμία για την τρίμηνη προτεραιότητα λήγει στις 4 Σεπτεμβρίου , η σχετική εγκύκλιος της ΔΕΗ προκειμένου οι τοπικές υπηρεσίες να παραλμβάνουν τις αιτήσεις, ακόμα εκρεμμεί .
Στην ουσία βάζουν τόσο κόσμο σε τέτοια έξοδα και σε τέτοια διαδικασία , με σκοπό την οικονομική τους αιμμοραγία για να "κινηθεί" η αγορά αυτήν την δύσκολη εποχή και να κερδίσουν κάποιοι κλάδοι, με δουλειά αέρα αφού στην συντριπτική τους πλειοψηφία δεν πρόκειται να υλοποιηθούν οι μελέτες. Αντί για την λέξη ανάπτυξη , κάτι άλλο μου έρχεται στο μυαλό.
Από την άλλη παρόλο που αντιλαμβάνομαι κάποια τεχνικά προβλήματα της ΔΕΗ σχετικά με την αποκεντρωμένη παραγωγή ρεύματος , εντούτοις δεν κατάλαβα γιατί βάζει τέτοιο ύποπτο πλαφόν ;
Τι παίζει άραγε ;
Εμένα όλα αυτά μου μοιάζουν σαν ένα παραπολύ ωραίο παραμύθι σε βάρος του αγροτικού κόσμου που πιάνεται πλέον από τα μαλλιά του όπως ο πνιγμένος.
Είπατε τίποτα ;

Read more...

Πέμπτη 1 Ιουλίου 2010

ΟΛΙ ΡΕΝ : ΚΟΨΤΕ ΤΙΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΣΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΜΕ ΜΕΓΑΛΟ ΕΛΛΕΙΜΑ


Όλι Ρεν - Επιβολή οικονομικών κυρώσεων για τις χώρες της ΕΕ, οι οποίες εμφανίζουν υπερβολικά δημοσιονομικά ελλείμματα.

Την επιβολή οικονομικών κυρώσεων για τις χώρες της ΕΕ, οι οποίες εμφανίζουν υπερβολικά δημοσιονομικά ελλείμματα και κατ΄επέκταση παραβιάζουν τους κανόνες του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης, πρότεινε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε στις Βρυξέλλες, ο Επίτροπος, αρμόδιος για θέματα οικονομικών , Όλι Ρεν.

Συγκεκριμένα, η Επιτροπή προτείνει το προσωρινό ή και οριστικό πάγωμα των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων για τη γεωργία και την αλιεία, καθώς και το πάγωμα των χρηματοδοτήσεων από το Ταμείο Συνοχής, το οποίο στηρίζει τις φτωχές περιφέρειες της ΕΕ. «Είναι ανάγκη να ενισχύσουμε την αξιοπιστία του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης», ανέφερε ο Επίτροπος Ρεν. Σύμφωνα με το Φιλανδό Επίτροπο, χρειάζεται η δυνατότητα μίας «πρόωρης» επιβολής κυρώσεων με προληπτικό χαρακτήρα, στα κράτη μέλη που παρουσιάζουν δημοσιονομικά ελλείμματα υψηλότερα από το 3% του ΑΕΠ, ώστε να έχουν κίνητρο να προχωρήσουν στα αναγκαία διορθωτικά μέτρα. Ο Φιλανδός Επίτροπος υπογράμμισε, επίσης, την ανάγκη «αυτοματοποίησης» των κυρώσεων, λέγοντας ότι «το όλο σύστημα των κυρώσεων και των κινήτρων θα πρέπει να ενεργοποιείται εγκαίρως».

Σύμφωνα με τον Όλι Ρεν, σε περίπτωση που μία χώρα δε συμμορφώνεται με τους κανόνες του Συμφώνου, θα υπάρχουν δύο στάδια κυρώσεων. Σε πρώτη φάση, το πάγωμα των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων θα είναι προσωρινό, μέχρις ότου η άμεσα ενδιαφερόμενη χώρα να προβεί στις απαραίτητες διορθώσεις. Σε περίπτωση που η χώρα και πάλι δεν συμμορφώνεται, η Επιτροπή προτείνει το οριστικό πάγωμα των κοινοτικών χρηματοδοτήσεων. Ωστόσο, η εν λόγω χώρα θα διατηρεί την υποχρέωσή της να ανταποκριθεί απέναντι στους δικαιούχους.

Εξάλλου, πέρα από την παρακολούθηση των δημοσιονομικών ελλειμμάτων, η Επιτροπή προτείνει να ενισχυθεί η εποπτεία του δημόσιου χρέους των χωρών μελών της ΕΕ. Όπως σημείωσε ο Όλι Ρεν, η Επιτροπή προτείνει να ληφθούν υπόψη και άλλες παράμετροι που επηρεάζουν έμμεσα το δημόσιο χρέος, όπως για παράδειγμα το ιδιωτικό χρέος, ενώ θα δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στο χρέος των νοικοκυριών, στις εγγυήσεις για χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, στη γήρανση του πληθυσμού, κ.α.

Επίσης, η Επιτροπή προτείνει να καταγράφονται σε ένα πίνακα επιδόσεων οι αποκλίσεις ανταγωνιστικότητας, αλλά και οι δημοσιονομικές ανισορροπίες της κάθε χώρας, οι οποίες θα συνοδεύονται από συγκεκριμένες συστάσεις για τα κράτη μέλη. «Θέλουμε να διαφυλάξουμε τη μακροοικονομική σταθερότητα και να προλάβουμε επιζήμιες μακροοικονομικές ανισορροπίες εντός της ΕΕ», ανέφερε ο Όλι Ρεν.

Τέλος, σε ό,τι αφορά το συντονισμό των οικονομικών πολιτικών των χωρών της ευρωζώνης, η Επιτροπή προτείνει την εφαρμογή του λεγόμενου ευρωπαϊκού οικονομικού εξαμήνου, το οποίο θα ισχύσει από τις αρχές του 2011. Συγκεκριμένα, η Επιτροπή προτείνει τον Απρίλιο κάθε έτους να υποβάλλονται προς έγκριση στο Συμβούλιο Ecofin οι γενικές κατευθύνσεις των εθνικών προϋπολογισμών του επόμενου έτους και τον Ιούλιο το Ecofin θα διατυπώνει συστάσεις. Κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, τα κράτη μέλη θα οριστικοποιούν την τελική μορφή των προϋπολογισμών τους. «Δεν παρεμβαίνουμε σε καμία περίπτωση στην εθνική κυριαρχία των κρατών μελών, απλώς φροντίζουμε οι εθνικοί προϋπολογισμοί να είναι συνεπείς με τις δεσμεύσεις των κυβερνήσεων στην ΕΕ», τόνισε ο Όλι Ρεν και κατέληξε λέγοντας: «Έφτασε η ώρα να δημιουργηθεί μία ουσιαστική οικονομική ένωση και σε αυτό αποσκοπούν οι προτάσεις της Επιτροπής».

Οι προτάσεις της Επιτροπής για το ευρωπαϊκό οικονομικό εξάμηνο αναμένεται να εγκριθούν από τους υπουργούς οικονομικών της ΕΕ που θα συνεδριάσουν στις 13 Ιουλίου στις Βρυξέλλες, ενώ το Σεπτέμβριο αναμένεται η υποβολή συγκεκριμένων νομοθετικών προτάσεων για το θέμα των κυρώσεων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Από το e-geoponoi.gr


Σχόλιο : Έχει που έχει τα χάλια του ο αγροτικός κόσμος, αν συμβεί και κάτι τέτοιο θα είναι η οριστική ταφόπλακα. Βέβαια από το 2013 το όλο σύστημα επιδοτήσεων αλλάζει δραστικά , αλλά όσο λίγα και αν είναι , είναι και αυτά κάτι.
Οι αγρότες έχουν και αυτοί το δικό τους μεγάλο μερίδιο ευθύνης σε αυτή την κατρακύλα.
Επέτρεψαν την χειραγώγησή τους σε τακτικές "όλα τα κιλά, όλα τα λεφτά" , ανέχτηκαν και υπέθαλψαν απατεώνες που θησαύρισαν με ψεύτικες δηλώσεις και καλλιέργειες και μετά απαλλάχτηκαν με βουλεύματα. Τέλος δεν μπόρεσαν να συνειδητοποιήσουν το απλό γεγονός, πως οι επιδοτήσεις δεν είναι μόνιμο εισόδημα που θα μας το πληρώνουν μια ζωή οι κουτόφραγκοι , όπως τους έλεγαν οι "μαυρογυαλούροι" του κάμπου για να υφαρπάζουν την ψήφο τους. Υποτίθεται αυτά τα λεφτά ήταν για να φτιάξουν υποδομές και να βάλουν βάσεις ώστε να είναι έτοιμοι για τις δύσκολες εποχές, όταν θα ερχόταν. Οι δύσκολες εποχές ήρθαν και οι περισσότεροι είναι ξεβράκωτοι.
Τώρα, ένα σκληρό φιλί για καληνύχτα, από την ΕΕ .

Read more...

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP