Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΟΜΟΛΟΓΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΟΜΟΛΟΓΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 25 Ιουνίου 2010

Σιτάρι για όπλα ;


Mε επιστολή του στον Έλληνα πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου, ο Ρώσος ομόλογός του Βλαντιμίρ Πούτιν, θέτει μεν θέμα άμεσης υλοποίησης της διακρατικής συμφωνίας προμήθειας των 420+30 ΤΟΜΑ BMP-3HEL, αλλά με έναν τέτοιο τρόπο που δείχνει αφ’ενός μεν την διάθεση της Ρωσίας να μην διαρρήξει τις σχέσεις της με την Ελλάδα, αλλά ταυτοχρόνως και να βοηθήσει στην ελληνική οικονομία: Προτείνει την αποπληρωμή μέρους του προγράμματος, ύψος 1,3 δις. ευρώ με … ελληνικά προϊόντα κυρίως αγροτικά!

Οι παράμετροι της ρωσικής πρότασης είναι τέτοιες που πολύ δύσκολα θα αγνοηθούν από ελληνικής πλευράς: Περίπου 450 εκατ. ευρώ σε ελληνικά αγροτικά προϊόντα θα απορροφηθούν από την ρωσική εσωτερική αγορά σε μία εποχή που οι Έλληνες αγρότες δεινοπαθούν να πετύχουν εξαγωγές λόγω ευρώ, ειδικά σε χώρες εκτός της ευρωζώνης.

Η Ρωσία είναι η μεγαλύτερη αγορά ελληνικών αγροτικών προϊόντων, εκτός της ευρωζώνης, αλλά και εδώ οι εξαγωγές υπέστησαν μείωση λόγω της οικονομικής κρίσης. Η πρόταση που περιλαμβάνεται στην επιστολή του Β.Πούτιν έγινε ευμενώς δεκτή από ελληνικής πλευράς και φαίνεται ότι πλέον υπάρχουν δυνατότητες επιτάχυνσης του προγράμματος.

Είναι η πρώτη φορά που θα συνδεθεί ένα πρόγραμμα ενίσχυσης της αμυντικής ικανότητας της χώρας με ενίσχυση της αγροτικής παραγωγής! Η μοναδική περίπτωση στο παρελθόν που είχε συμβεί κάτι ανάλογο, αλλά σε πολύ περιορισμένο βαθμό και υπό την μορφή αντισταθμιστικών ωφελημάτων, ήταν η προμήθεια των 40 Mirage 2000EGM/BGM το 1986, αλλά χωρίς τα απ’ευθείας οφέλη για την ελληνική οικονομία που θα υπάρξουν τώρα.

Σήμερα υψηλόβαθμη ρωσική αντιπροσωπεία, υπό τον Ρώσο «αρχιτέκτονα» των εξαγωγών αμυντικού υλικού Μ.Δημήτριεφ επισκέφθηκε το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και είχε συνάντηση με τον υπουργό Ευάγγελο Βενιζέλο, το οποίο και ενημέρωσαν για το περιεχόμενο της νέας ρωσικής πρότασης.

Σημειώνεται ότι η ρωσική πλευρά έχει αποδεχθεί να μην υπάρξουν εκταμιεύσεις για το πρόγραμμα (π.χ. προκαταβολή) εντός του 2010 που είναι η πιο δύσκολη χρονιά για την ελληνική οικονομία, αλλά οπωσδήποτε να «σφραγιστεί» το πρόγραμμα μέχρι το τέλος του έτους, κάτι που φαίνεται ότι η ελληνική πλευρά θα κάνει δεκτό.

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας σύμφωνα με πληροφορίες επιβεβαίωσε την αποφασιστικότητα της ελληνικής πλευράς για να προχωρήσει στην υλοποίηση της συμφωνίας, μίλησε με θετικά λόγια για το περιεχόμενο της πρότασης Πούτιν και συμφωνήθηκε η επανενεργοποίηση της επιτροπής διαπραγματεύσεων.

Σε ότι αφορά το βιομηχανικό έργο και την εγχώρια βιομηχανική συμπαραγωγή έχει επέλθει αρχική συμφωνία για περίπου 350 εκατ. ευρώ. Σημειώνουμε ότι η εγχώρια αμυντική βιομηχανία αυτή την στιγμή κυριολεκτικά «κρέμεται» από αυτό το πρόγραμμα.

Προφανώς δεν είναι τυχαίο ότι τελευταία στιγμή πριν από δύο εβδομάδες ματαιώθηκε ταξίδι επιτροπής του ΓΕΣ στις ΗΠΑ, οι οποίοι επρόκειτο να επιθεωρήσουν την κατάσταση στην οποία βρίσκονταν τα ηλικίας 25 ετών μεταχειρισμένα ΤΟΜΑ M2 Bradley (σχετικό άρθρο στην ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ που κυκλοφορεί).

Σε μία γενικότερη θεώρηση των ελληνορωσικών σχέσεων, η Ρωσία φαίνεται ότι κάνει την ύστατη κίνηση προκειμένου να επανέλθουν οι σχέσεις των δύο χωρών σε ένα καλύτερο επίπεδο, μετά από την «τρικυμία» των αγωγών…

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aνανέωση: Συζήτηση στην Βουλή για το παραπάνω θέμα έγινε πριν από λίγο μεταξύ του πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου και του αρχηγού του ΛΑΟΣ, Γιώργου Καρατζαφέρη. Ο πρόεδροες του ΛΑΟΣ αναφέρθηκε στο θέμα λέγοντας: "Σήμερα, σε λίγο, θα σας παραδοθεί επιστολή του Πρωθυπουργού Πούτιν για μία σχέση συνεργασίας που ωφελεί την πατρίδα. Μία προσπάθεια την οποία κάνουμε πολλοί, μια προσπάθεια να μπορέσουμε να έχουμε σχέσεις με την Ρωσία με κλήρινγκ, δηλαδή να επαναφέρουμε ένα νεκρό στοιχείο για την ελληνική οικονομία εν δράσει. Πιστεύω, λοιπόν, αυτήν την τελευταία ευκαιρία να την πιάσουμε. Ο μονόδρομος της Τρόϊκας μας καταδικάζει σε αδύνατες επιλογές. Ας ανοίξουμε λοιπόν τις επιλογές μας και σε άλλους χώρους και σε άλλους φορείς και σε άλλα κράτη έξω από την Τρόϊκα".

Στην απάντησή του ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου μίλησε με θετικό τρόπο για την κίνηση των Ρώσων λέγοντας μεταξύ άλλων: "Και στην Ρωσία είχα προσωπικά επαφές και με τον κ.Πούτιν και με τον κ.Μεντβέντεφ. Έχουμε μία πολύ καλή θετική συνεργασία. Είμαστε ανοικτοί σε θέματα κλήρινγκ".

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr



Σχόλιο
Πως ήταν μια εποχή που αντάλλασσες ένα κιλό σιτάρι για δύο κιλά κρεμμύδια ;
Μια εποχή όπου τα προϊόντα είχαν μια ανταλλακτική αξία σε είδος . Το χαρακτηριστικό αυτής της εποχής ήταν η έλλειψη ρευστού και η (αναγκαστική) οικονομική εσωστρέφεια των συναλλασσομένων . Από ότι φαίνεται πάλι προς τα εκεί πάμε .
Τώρα είναι δύο τόνοι σιταριού , ένας τόνος ντομάτας, μισός τόνος καλαμπόκι και τρεις τόνοι ροδάκινα, ίσον με ένα BMP και δώρο το πολυβόλο !


Αν αναλογιστεί κανείς και την δραματική τροπή που έχει πάρει η υπόθεση με το σιτάρι φέτος τότε η όλη ιστορία αποτελεί μια πιθανή διέξοδο και όχι μόνο για φέτος.
Ας δώσουμε στον Πούτιν αγροτικά προϊόντα και αυτός ας μας δώσει όπλα.
Θυμάστε το πρόγραμμα OIL FOR FOOD του ΟΗΕ για το ΙΡΑΚ . Εμείς είμαστε στο FOOD FOR WEAPONS ! ! ! ! !

Βέβαια εγείρονται κάποια ερωτήματα , σχετικά με το πως θα πληρώσει η κυβέρνηση τους αγρότες , αφού αφενός τους χρωστά από πέρυσι τον ΦΠΑ από το αγροτικό πετρέλαιο (αυτό και αν είναι ιστορία) και αφετέρου το δημόσιο έχει σταματήσει γενικά τις πληρωμές , προσπαθώντας να δείξει μηδενικά έξοδα και να μην της τραβήξει το αυτάκι η τρόικα .
Έχω μια ιδέα γιαυτό .
Ας κάνει ότι θέλει να κάνει και με το εφάπαξ των δημοσίων υπαλλήλων.

Ας τους δώσει ομόλογα και αυτοί όταν θα χρειαστούν λεφτά για σπόρους ας τα σπείρουν να φυτρώσουν για να ανέβει και η απόδοσή τους.

Read more...

Τετάρτη 26 Μαΐου 2010

Γυμνός : Το έγκλημα της Τράπεζας της Ελλάδος σε ταληράκια


Μια εξαιρετική και κατανοητή δημοσίευση που εξηγεί πολλά και μας κάνει να αναρωτιόμαστε πόσο μαλάκες είμαστε και δεν παίρνουμε ακόμα τα παλούκια .
Από techie chan


Ήρθε η ώρα της πληρωμής. Για όλους. Η Τράπεζα της Ελλάδος αποκαλύφθηκε πως με τον έναν ή τον άλλο τρόπο επέτρεπε τη χειραγώγηση της ελληνικής αγοράς ομολόγων. Σκόπός αυτού του κειμένου είναι να το εξηγήσει με απλά λόγια, προκειμένου να γίνει κατανοητό το μέγεθος του σκανδάλου. Κανένα οικονομικό παιχνίδι δεν είναι πέραν της κατανόησης ενός φιλομαθή αποφοίτου λυκείου, εάν του το παρουσιάσουν χωρίς τις χιλιάδες τεχνικών όρων που στόχο έχουν να τον αποτρέψουν από το να μάθει πως το παιχνίδι είναι περίπλοκο αλλά απλό. Απολαύστε λοιπόν και αναρωτηθείτε γιατί κανείς -της αριστεράς συμπεριλαμβανομένης- δεν ασχολείται με το θέμα.

Για αρχή ας εξηγήσουμε με τους ορισμούς.

Repo: Ο Άγγελος έχει ένα 10ετες ομόλογο του ελληνικού δημοσίου που αγόρασε το 2008 και το οποίο κρατά για να σπουδάσει τα παιδιά του. Έρχεται ο Ξερόλας και του λέει. Άγγελέ μου, θέλεις να μου δανείσεις το ομόλογό σου για ένα μήνα? Σου υπόσχομαι πως θα στο επιστρέψω πλυμένο γυαλισμένο και ατόφιο και μάλιστα για τον κόπο σου θα σου δώσω κι ένα μικρό ποσό που θα το συμφωνήσουμε από τώρα (ας πουμε 20ευρώ). Ο Άγγελος συμφωνεί και έτσι το ομόλογο έρχεται στα χέρια του Ξερόλα που για ένα μήνα μπορεί να το κάνει ό,τι θέλει, φτάνει στο τέλος του μήνα να το επιστρέψει στον Άγγελο μαζί με το ποσό που συμφωνήσανε. Αυτό είναι ένα ρέπο.

Spread: τα ομόλογα, περίπου όπως και οι προθεσμιακές καταθέσεις έχουν ένα επιτόκιο το οποίο καθορίζεται τη στιγμή της έκδοσής τους. Όταν λέμε 5ετές ομόλογο 1000 ευρώ με απόδοση 5%, εννοούμε πως αυτός που θα το αγοράσει για τα επόμενα 5 χρόνια θα βγάζει 50 ευρώ το χρόνο. Το spread είναι η διαφορά του επιτοκίου που πληρώνει ένα κράτος σε σχέση με το επιτόκιο που πληρώνει ένα άλλο κράτος το οποίο θεωρούμε ως βάση. Δηλαδή εάν η γερμανία για το 5ετες ομόλογο πληρώνει σήμερα 3% και η Έλλάδα 5%, τότε το spread είναι 2% ή 200 μονάδες βάσης (πρακτικά 200εκατοστά).

Εδώ δεν θα εξηγήσω κάτι για να μη μακρυγορούμε και μπλεκόμαστε, όχι όμως γιατί είναι δύσκολο να εξηγηθεί: Η τιμή ενός (παλιού) ομολόγου, πέφτει όσο ανεβαίνει το σημερινό επιτόκιό της ίδιας τάξης ομολόγων. Με λίγα λόγια, όταν ανεβαίνουν τα spread στα 5ετη ομόλογα, αυτόματα ο πρώτος χαμένος δεν είναι το δημόσιο, αλλά όλοι όσοι έχουν στα χέρια τους παλιότερα ομόλογα της ίδιας τάξης (δηλαδή 5ετή). Το δημόσιο, ζημιώνεται έμμεσα με δύο τρόπους. Α) από τη μειωμένη αξιοπιστία του (όσοι αγοράζουν τα ομολογά του χάνουν) και Β) όταν ξαναβγεί στην αγορά να εκδόσει καινούργια ομόλογα, επειδή τα ομόλογα αυτά θα έχουν υψηλότερο επιτόκιο.

Short Selling: Ο Ξερόλας με το δανεικό ομόλογο του Άγγελου στα χέρια του, πάει στην αγορά και το πουλάει 1000 ευρω. Περιμένει μερικές μέρες, και η τιμή του ομολόγου πέφτει στην αγορά. Τότε ξανα-αγοράζει ένα ίδιο ομόλογο (10ετες εκδόσεως 2008) με μολις 900 ευρώ. Ο Ξερόλας λοιπόν, πούλησε ένα δανεικό ομόλογο 1000 ευρώ, αγόρασε το ίδιο ομόλογο 900 ευρώ μερικές μέρες αργότερα, και τώρα έχει στα χέρια του ένα ομόλογο ίδιο με αυτό που έχει δανειστεί, συν 100 ευρώ στην τσέπη (1000-900=100). Επιστρέφει στο τέλος του μήνα το ομόλογο στον Άγγελο, του δίνει και τα συμφωνημένα 20 ευρώ από τα 100 που κέρδισε και κρατά τα 80 για τον δικό του κόπο.

Από την παραπάνω διαδικασία, καταλαβαίνουμε πως ο πρώτος χαμένος είναι ο Άγγελος που έχει το ομόλογο στα χέρια του και ο πιο κερδισμένος είναι ο Ξερόλας που κέρδισε από αυτή την πτώση.

Naked Short Selling: Επειδή ο Ξερόλας είναι φύσει άπληστος και θέλει να κερδίσει παραπάνω από τα 100 ευρώ που κέρδισε με την παραπάνω διαδικασία κάνει το εξής. Ενώ έχει δανειστεί από τον Άγγελο μόλις ένα 5ετες ομόλογο αξίας 1000ευρώ, πάει στην αγορά και πουλάει 10 ομόλογα αξίας 1000ευρώ το καθένα. Στην ουσία τα 9 από αυτά τα ομόλογα που πούλησε δεν υπάρχουν, είναι δηλαδή γυμνά (naked). Πρόκειται για μια πολύ επικίνδυνη πρακτική short selling, καθώς δεν μπαίνει κανένα όριο στα πόσα γυμνά ομόλογα μπορεί κάποιος να πουλήσει. Στο απλό short selling, το όριο είναι τα πόσα ομόλογα υπάρχουν διαθέσιμα για πρόχειρο δανεισμό (repo).
Με αυτόν τον τρόπο μπορεί κάποιος να δημιουργήσει μια εικονική υπερπροσφορά ομολόγων στην αγορά και η ίδια αυτή η υπερπροσφορά να ρίξει τις τιμές. Πρακτικά η πτώση των τιμών γίνεται μια αυτο-εκπληρούμενη προφητεία και αυτός που εκτέλεσε την γυμνή πώληση το μόνο που έχει να κάνει, είναι -εκμεταλλευόμενος τον πανικό που δημιούργησε- να αγοράσει αυτά τα 10 ομόλογα πίσω σε σημαντικά χαμηλότερες τιμές.

Τώρα η Τράπεζα της Ελλάδος, μετά από μία μακροσκελή και επίτηδες δυσνόητη επιστολή παραδέχθηκε πως η παραπάνω πρακτική (το naked short) ήταν ανεκτή με ένα παραθυράκι που είχε αφήσει και θα εξηγήσουμε αμέσως.


Όταν κάποιος πουλάει ένα ομόλογο στην αγορά (Ηλεκτρονικη Δευτερογενης Αγορα Τίτλων που ανήκει στην ΤτΕ), είναι υποχρεωμένος μέσα σε διάστημα 3 ημερών να το παραδώσει στους διαπραγματευτές, προκειμένου να περιέλθει στα χέρια του αγοραστή. Αυτό είναι το λεγόμενο Τ+3. Υπάρχει λοιπόν η δυνατότητα, να πουλήσεις ένα ομόλογο σήμερα που δεν διαθέτεις. Αρα χρωστάς στον διαπραγματευτή ένα ομόλογο και πρέπει να το παραδώσεις σε 3 μέρες. Αν το ξανα-αγοράσεις μετά από δύο μέρες από τον ίδιο διαπραγματευτή, τότε ο διαπραγματευτής κάνει τα στραβά μάτια και πρακτικά ακυρώνει το χρέος σου (διότι ένα ομόλογο πουλησες, ένα αγόρασες, το άθροισμα σε ομόλογα είναι μηδέν).
Αυτό πρακτικά είναι μία πράξη naked short selling καθώς την ώρα που πουλούσες το ομόλογο, δεν είχες την υποχρέωση να το διαθέτεις (εστω και δανεικό όπως περιγράψαμε με τα repo).
Επειδή 3 μέρες είναι συνήθως ένα μικρό διάστημα για να αλλάξουν οι τιμές των ομολόγων σε κανονικές συνθήκες, κανείς δεν ασχολείται με το να κάνει naked short selling με αυτόν τον τρόπο. Για να κερδίσεις από μια τέτοια κατάσταση, πρέπει να πέσει αρκετά η τιμή μέσα σε μόλις 3 μέρες.

Η μπαλκονόπορτα της ΤτΕ

Αυτή είναι η κανονική διαδικασία. Όμως σε αυτή τη διαδικασία υπήρχε ένα παραθυράκι που η ΤτΕ είχε αφήσει ανοιχτό. Και αυτό το παραθυράκι ονομαζόταν failed εντολές. Όταν λοιπόν κάποιος πουλάει ένα ομόλογο, πρέπει σε 3 μέρες να το παραδώσει. Εάν δεν το κάνει, τότε η συναλλαγή θεωρείται failed, δηλαδή αποτυχημένη. Αποτυχημένη όμως δεν σημαίνει πως ακυρώνεται, διότι η πώληση έχει γίνει και υπάρχει ένας αγοραστής που περιμένει το ομόλογό του. Άρα στην ουσία η εντολή παραμένει εκκρεμής μέχρι ο πωλητής να φέρει το ομόλογο που έχει υποσχεθεί. Εάν ο πωλητής κάνει τον κινέζο, αυτό μπορεί να παραμείνει μέχρι και για 10 μέρες. Εάν το παρακάνει, τότε ο διαπραγματευτής έχει υποχρέωση να αγοράσει ένα ομόλογο ο ίδιος, να το δώσει στον αγοραστή και να στείλει τον λογαριασμό στον πωλητή. Όμως αυτό συνήθως δεν γίνεται διότι ο πωλητής που κάνει τον κινέζο, ξέρει μέχρι που τον παίρνει.
Με αυτόν τον τρόπο, ένας πωλητής ελληνικών ομολόγων μπορούσε να διατηρεί τη θέση του ανοιχτή για 10και μέρες χωρίς να έχει στα χέρια του το ομόλογο που είχε πουλήσει. Πρακτικά μπορούσε δηλαδή να έχει μια naked short εντολή χωρίς σχεδόν κανείς να τον ελέγχει.

Τον Οκτώβρη του 2009 η ΤτΕ πήρε μία απόφαση να απλοποιήσει ακόμα περισσότερο αυτή τη διαδικασία, διευκολύνοντας θεωρητικά οποιονδήποτε ήθελε να παίξει με αυτό το παραθυράκι. Τώρα, επειδή πιο πάνω εξηγήσαμε πόσο επικίνδυνο και πρακτικά παράνομο παιχνίδι είναι οι naked short εντολές. Εάν το συνδυάσουμε και με τη μπαλκονόπορτα που άνοιξε η ΤτΕ και τα απανωτά δημοσιεύματα για την ελληνική κρίση, καταλαβαίνουμε πως αυτό ήταν μία συνταγή που επέτρεπε σε οποιονδήποτε να εκτελέσει naked short εντολές για τουλάχιστον 10 συνεχείς ημέρες.

Αυτό συνεχίστηκε για κάμποσο, μέχρι που στις 8 Απρίλη το πράγμα ξεχείλωσε. Τότε, η επιτροπή που ελέγχει τον ΗΔΑΤ αποφάσισε να κλείσει το παράθυρο των failed εντολων με τον εξής απλό τρόπο. Για κάθε εντολή πώλησης, ο πωλητής θα πρέπει να προσκομίζει ένα ρέπο ημέρας αντίστοιχου ομολόγου (ένα δανεικό ομόλογο μίας ημέρας δηλαδή) μέχρι να προσκομίσει το πραγματικό ομόλογο που έχει στα χέρια του.

Πόρισμα πρώτο:

Η ΤτΕ είχε αφήσει ανοικτό ένα πολύ επικίνδυνο παράθυρο στην αγορά ομολόγων. Είτε το έκανε τον Οκτώβρη, είτε πιο πριν, αυτό το παράθυρο είχε τη δυνατότητα σε συνθήκες κρίσης να δημιουργήσει καταστάσεις υποτιμητικής κερδοσκοπίας στην αγορά ελληνικών ομολόγων. Άρα ο κ.Προβόπουλος είναι απολύτως υπεύθυνος γιαυτό το παράθυρο και θα πρέπει να παραιτηθεί.
Εάν δεν μπορούσε να καταλάβει τις συνέπειες αυτού του παράθυρου, είναι ανίκανος. Εάν ήξερε, τότε είναι συνένοχος και θα πρέπει να μιλήσει με τον εισαγγελέα.
Και ειλικρινά σε τέτοιες θέσεις, και σε τόσο απλές έννοιες σαν αυτές που μόλις εξήγησα, μου φαίνεται απίθανο κάποιος να μην καταλαβαίνει.

Πόρισμα δεύτερο:

Είναι πολύ εύκολο να δούμε εάν η περαιτέρω διευκόλυνση του Οκτώβρη του 2009 είχε κάποιο πραγματικό αντίκτυπο υποτιμητικής κερδοσκοπίας. Δεν χρειάζεται παρά να δούμε σε καθημερινή βάση τις πράξεις και τους όγκους των ομολόγων από τις αρχές του 2009 μέχρι σήμερα. Ταυτόχρονα θα πρέπει να δούμε τις πράξεις και τους όγκους των failed εντολών, του παραθύρου δηλαδή που χρησιμοποιούσαν όλοι όσοι ήθελαν να κάνουν naked short selling. Εάν προκύψει πως ένας ικανός όγκος πράξεων γινόταν fail, τότε πάλι ο εισαγγελέας θα πρέπει να παρέμβει.

Πόρισμα τρίτο:

Για το χάλι της χώρας, ευθυνόμαστε όλοι ως κοινωνία, ως επιχειρήσεις και ως πολιτικό προσωπικό. Για το τεράστιο χρέος μας δεν φταίει κανείς άλλος από εμάς τους ίδιους. Άρα αυτό το κείμενο δεν γράφτηκε για να δείξει πως κάποιοι κακοί άνθρωποι επιβουλεύονται την ανάδελφη και αθώα Ελλάδα. Αυτό που δείχνει το παραπάνω κείμενο, είναι πως η Ελλάδα, όντας ήδη ο αδύναμος κρίκος του ευρώ, έγινε στόχος υποτιμητικών πιέσεων και σε αυτό συνέβαλαν και οι αποφάσεις της ΤτΕ και άλλων παικτών που δεν είναι σκοπός αυτής της παρουσίασης να αναδείξει.

Πόρισμα τέταρτο:

Δεν υπάρχει ούτε ένας λόγος ακόμα και για έναν άνθρωπο που διαθέτει έστω κι ένα κουλούρι σε αυτή τη χώρα, να θέλει να παίξει με την υποτίμηση των ελληνικών ομολόγων. Επειδή ακούγονται διάφορα, θέλω να πω, πως όλα τα διάφορα που ακούγονται είναι παράλογα. Όχι διότι πχ, είναι αδύνατο κάποιοι να θέλουν τη χώρα να πάει στο ΔΝΤ, αλλά διότι το να παίζεις με τα ομόλογα του δημοσίου προκειμένου να το καταφέρεις, ισοδυναμεί με το να ρίξεις μία πυρηνική βόμβα στο γείτονα επειδή, είχε δυνατά τη μουσική.

Πόρισμα πέμπτο:
Έχουμε ακούσει όλα αυτά τα χρόνια για πολλά σκάνδαλα και πολλές φούσκες σε όλο τον κόσμο. Παρολαυτά δεν υπάρχει μεγαλύτερη φούσκα και μεγαλύτερο σκάνδαλο από το να παίζεις με τα κρατικά ομόλογα ενός κράτους. Ακόμα και η υπόθεση των δομημένων ομολόγων των ασφαλιστικών ταμείων που είναι τεράστια (ποιες μίζες και άλλες παπαρες), είναι μικρή μπροστά στις συνέπειες που μπορεί να φέρουν η κατάρρευση των ομολόγων ενός κράτους. Πρόκειται ουσιαστικά για το τέλος του παιχνιδιού.

Πόρισμα έκτο:

είμαστε άξιοι της τύχης μας.

Ευχαριστώ πολύ που καθήσατε να ακούσετε το παραλήρημα μου και
καληνύχτα Κεμάλ.


Read more...

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP