Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΜΠΙΡΜΠΙΛΗ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΜΠΙΡΜΠΙΛΗ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011

Όχι άλλες πράσινες αλλαξοκωλιές.....


Το αν ένα νομοσχέδιο αρχικά θα πάει προς ψήφιση και το αν τελικά θα παραμείνει στην αρχική του μορφή δεν εξαρτάται σε καμιά περίπτωση από την τεχνική και νομική του αρτιότητα ή από τα θέματα που επιλαμβάνεται, αλλά από την αποδοχή του από τις εκάστοτε κοινωνικές ομάδες πίεσης, οι οποίες αποτελούνται από δυο συνισταμένες:
1. Την αγέλη των ψηφοφόρων 
2.Τους χρηματοδότες/ευεργέτες/πάτρωνες των πολιτικών
Αν σε οποιαδήποτε συνιστώσα ανάλογα με την εκάστοτε βαρύτητα δεν αρέσει κάτι, τότε δεν πα να φέρεις τον Σόλωνα μαζί με τους άλλους  έξι σοφούς να νομοθετήσουν. Πάπαλα. 
Δεν γίνεται τίποτα και αυτό αποδείχτηκε και πρόσφατα με τις αλλαξοκωλιές και τα πισωγυρίσματα του Λοβέρδου, του οποίου δεν ίδρωσε καθόλου το αυτί του ενώ κατεδάφιζε τα ασφαλιστικά και εργασιακά κεκτημένα δεκαετιών, αλλά "αφουγκράστηκε" την φωνή του λαού στην περίπτωση του νόμου για το κάπνισμα στους δημόσιους χώρους. Ταυτόχρονα βρήκε και μια ευκαιρία με το "βλακοτσιγαρόσημο" να φέρει και έσοδα στο κράτος. Είναι πραγματικά απίστευτο να αναγνωρίζει η πολιτεία ότι το τσιγάρο βλάπτει, να αυξάνει τον φόρο στον καπνό και μετά να βάζει ειδικό τέλος στα καταστήματα που θα πηγαίνει στο ΕΣΥ για την θεραπεία των όσων μπορεί να πάθεις εκούσια ή ακούσια από το κάπνισμα.  
Το επόμενο βήμα θα είναι η επιβολή ειδικού τέλους στους  drug dealers και η ενίσχυση μέσω αυτού των κέντρων απεξάρτησης !!
Μια ακόμα παρόμοια ιστορία που ίσως ακουστεί τις επόμενες μέρες, αν βρουν χρόνο τα δελτία ειδήσεων ανάμεσα στα reality, είναι αυτήν σχετικά με το νομοσχέδιο του ΥΠΕΚΑ για την βιοποικιλότητα, στο οποίο ορίζει ότι το όριο για την δόμηση σε περιοχές NATURA  είναι πλέον στα 10 στρέμματα. 
Αυτόματα με τα "ισχυρά πολιτικά τους αντανακλαστικά" , οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ ως νέες πασιονάριες,  δήλωσαν "NO PASARAN". Οι αγωνιστές βουλευτές δήλωσαν πως με αυτόν τον τρόπο θα πληγεί η οικοδομική δραστηριότητα στην επαρχία a.k.a στα κομματικά μαγαζάκια τους και κυρίως στην Χαλκιδική και στα νησιά , που παίζεται το χοντρό παιχνίδι της λαμογιάς στα ακίνητα και στις οικοδομές.
Βέβαια για κάποιο μυστήριο λόγο που ανάγεται μάλλον σε συμπτώματα κωλογλυφτικής και οσφυοκαμπτικής αιτιολογίας, τα αντανακαλστικά αυτά δεν ενεργοποιήθηκαν σε κανένα από τα νομοσχέδια εξανδραποδισμού και εξαθλίωσης που ήρθαν στην Βουλή τον τελευταίο χρόνο.
Μόνο σε ότι έχει να κάνει με μάσα και συμφέροντα ανταποκρίνονται και ξεσπαθώνουν οι πολιτικοί μας, κατά παρότρυνση της ψηφοφόρου ορδής ή της οικονομικής ελίτ. 
Κανένας δεν συζήτησε καν περιβαλλοντικά  ή επιστημονικά το όλο θέμα, σιγά μην τους ενδιέφερε κιόλας.
Μόνο σε μια κοινωνία που θεωρεί την οικοδομή ως την μοναδική ανάπτυξη και σε μια χώρα με τον πολεοδομικό ιστό της παραμορφωμένο από την αντιπαροχή- προσφορά του Εθνάρχη- και την αυθαίρετη δόμηση και τον αιγιαλό και τα δάση της βιασμένα από καταπατητές, αυθαιρετάκηδες και παραθυράκηδες, θα μπορούσαν τέτοιοι καραγκιόζηδες να είναι βουλευτές και μάλιστα να αισθάνονται και περήφανοι για τις παρεμβάσεις τους.
Μια άλλη φοβερή ιστορία πράσινης ανάπτυξης είναι η όλη ιστορία που ξέσπασε σχετικά με την διαχείριση των απορριμάτων στην Αττική. Παρ' όλες τις ενστάσεις των περιβαλλοντικών οργανώσεων επιλέχτηκε η μέθοδος της βιοξήρανσης, και της καύσης τεχνογνωσία την οποία "πουλάει" η εταιρία ΗΛΕΚΤΩΡ του Μπόμπολα ( ναι πάλι αυτός).
Η όλη ιστορία χαρακτηρίζεται από μάλλον αδιαφανείς διαδικασίες σύμφωνα με ισχυρισμούς των οργανώσεων και στην ουσία πρόκειται για μονόδρομο έτσι όπως την χειρίστηκε η πολιτεία αφού δεν εξετάστηκαν άλλες λύσεις και με αυτην αποδυναμώνεται, αν δεν εξαφανίζεται η ανακύκλωση.
Για το συγκεκριμένο θέμα μπορείτε να διαβάσετε εδώ , εδώ και εδώ.
Υπάρχουν και ποιο εξειδικευμένα άρθρα αν θέλετε αλλά η ουσία δεν αλλάζει. Ακόμα και η πολυδιαφημισμένη "Μπιρμπίλω", η σταυροφόρος της πράσινης ανάπτυξης, δεν τόλμησε.
Επίσης στο ΥΠΕΚΑ έκαναν πάλι ένα άλλο κορυφαίο . Επειδή φοβήθηκαν ότι θα τους κράξουν στην δημόσια διαβούλευση για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της εξόρυξης χρυσού στην Χαλκιδική, τι κορυφαίο έκαναν τα παλικάρια ;
Μετέφεραν απλά την διαβούλευση στην .....Αθήνα !!!
Διαβάστε εδώ για την ιστορία αυτή και για το πως κάποιοι πουλώντας αέρα θησαυρίζουν . Το πως γίνεται και αυτοί οι κάποιοι είναι πάλι παρατρεχάμενοι του Μπόμπολα, είναι απορίας άξιο.
Κάπου στην μακρά πορεία η πράσινη ανάπτυξη μαράθηκε για τους πολλούς, αλλά  για τους εκλεκτούς έγινε χρυσή.



Read more...

Τρίτη 10 Αυγούστου 2010

Πράσινες φωτοβολταϊκές ανάπτυξιακές φούσκες


Η πράσινη ανάπτυξη που ευαγγελιζόταν ο πρωθυπουργός και ο "απόστολός" του η κυρία Μπιρμπίλη , ξεκίνησε.
Η νέα μηχανή της ανάπτυξης θα είναι οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) υποτίθεται.
Να σημειωθεί ότι το Χωροταξικό Σχέδιο για τις ΑΠΕ που καταρτίστηκε επί Σουφλιά ,έχει τεθεί υπό αμφισβήτηση από την κ. Μπιρμπίλη και σκοπεύε από την αρχή να το αναθεωρήσει.
Η ουσία είναι ότι μέχρι τώρα δεν επιτρεπόταν η εγκατάσταση σε γεωργική γη υψηλής παραγωγικότητας και πολύ ορθώς αφού πρόκειται για έναν εν ανεπαρκεία μη ανανεώσιμο πόρο, που δεν πρέπει να υποβαθμίζεται και να καταλαμβάνεται από δραστηριότητες που μπορούν να χωροθετηθούν και αλλού.
Το θέμα είναι πως η εγκατάσταση την Φωτοβολταϊκών (Φ/Β) είναι πολύ ευκολότερη και με πολύ μικρότερο κόστος στην πεδινή γη , παρά στις ορεινές και ημιορεινές περιοχές. Από την άλλη τα τελευταία χρόνια με την αναθεωρημένη Κοινή Αγροτική πολιτική της ΕΕ , ο αγροτικός κλάδος υπέστη εισοδηματική συμπίεση και διαθέτουν όλοι ένα σωρό χωράφια στους κάμπους, που δεν συμφέρει ούτε να τα σπείρεις. Επομένως οι μαθητευόμενοι μάγοι βρήκαν έναν τρόπο να λύσουν εν μέρει υποτίθεται το πρόβλημα της συρίκνωσης του αγροτικού εισοδήματος αλλά και να βοηθήσουν το περιβάλλον. Πως όμως άραγε ;
Καταργώντας την διάταξη του Χωροταξικού που απαγόρευε την εγκατάσταση των Φ/Β σε γαίες υψηλής παραγωγικότητας. Επομένως , κουνώντας το μαγικό ραβδάκι λύθηκε το πρόβλημα.
Βέβαια για να μην τους πάρουν με τις πέτρες , έβαλαν και μια μια διάταξη σύμφωνα με την οποία η συνολική έκταση που διατίθεται για τέτοιες χρήσεις, δεν μπορεί να υπερβαίνει το 1% της συνολικής έκτασης σε επίπεδο νομού. Όλα πολύ καλά και πολύ περιβαλλοντικά μέχρι στιγμής. Το γεγονός ότι θα έχουμε κάμπους διάσπαρτους με Φ/Β και με μια ανεξέλεγκτη κατάσταση σαν την εκτός σχεδίου δόμηση , αφήνει αδιάφορους τους αρμοδίους.
Τώρα οι ενδιαφερόμενοι αγρότες βρίσκονται χαμένοι στις εκρεμμότητες μεταξύ των Υπουργείων Αγροτικής Ανάπτυξης και Κλιματικής Αλλαγής. Στο μεταξύ έγινε μια μεγάλη καμπάνια με σκοπό να πείσουν τους αγρότες πως βρέθηκε η χήνα με τα χρυσά αυγά .Έτσι πολλοί ξεκίνησαν τις διαδικασίες σύνταξης του σχετικού φακέλου με το ανάλογο κόστος (τοπογραφικά , παράβολα , μελέτες) και όλα αυτά χωρίς καμια εξασφάλιση !
Σύμφωνα με στοιχεία οι ενδιαφερόμενοι σε όλη την χώρα υπερβαίνουν τους 10,000 ενώ ετοιμάζονται άμεσα να καταθέσουν φάκελο περίπου 5,000.
Τώρα εδώ μας έρχεται και η ΔΕΗ ,η οποία εμφανίζεται θορυβημένη από το μεγάλο ενδιαφέρον του αγροτικού κόσμου και φοβάται "φούσκα" από τις χιλιάδες αιτήσεις που πρόκειται να κατατεθούν. Σε αυτό συνεργεί και το γεγονός πως η ΔΕΗ έχει κάνει εισήγηση στην ΥΠΕΚΑ για την επιβολή πλαφόν στην παραγωγή πανελλαδικά από τα Φ/Β , στο επίπεδο των 150MW πανελλαδικά. Το συγκεκριμένο νούμερο απέχει μακράν από τα 1000 MW που ζητούσαν αρχικά οι αγροτικές οργανώσεις , αλλά και από τα 400-500 που εκτιμούσαν παράγοντες της αγοράς. Δηλαδή αν περάσει η εισήγηση της ΔΕΗ , θα ικανοποιηθούν μόνο 1,500 αιτήσεις !!! Από την άλλη η ΔΕΗ από 1/1/2011 θα μειώσει και την τιμή της κιλοβατώρας που θα πληρώνει κατά 7% , (από 45 σε 42 λεπτά) !
Από την άλλη αν και η προθεσμία για την τρίμηνη προτεραιότητα λήγει στις 4 Σεπτεμβρίου , η σχετική εγκύκλιος της ΔΕΗ προκειμένου οι τοπικές υπηρεσίες να παραλμβάνουν τις αιτήσεις, ακόμα εκρεμμεί .
Στην ουσία βάζουν τόσο κόσμο σε τέτοια έξοδα και σε τέτοια διαδικασία , με σκοπό την οικονομική τους αιμμοραγία για να "κινηθεί" η αγορά αυτήν την δύσκολη εποχή και να κερδίσουν κάποιοι κλάδοι, με δουλειά αέρα αφού στην συντριπτική τους πλειοψηφία δεν πρόκειται να υλοποιηθούν οι μελέτες. Αντί για την λέξη ανάπτυξη , κάτι άλλο μου έρχεται στο μυαλό.
Από την άλλη παρόλο που αντιλαμβάνομαι κάποια τεχνικά προβλήματα της ΔΕΗ σχετικά με την αποκεντρωμένη παραγωγή ρεύματος , εντούτοις δεν κατάλαβα γιατί βάζει τέτοιο ύποπτο πλαφόν ;
Τι παίζει άραγε ;
Εμένα όλα αυτά μου μοιάζουν σαν ένα παραπολύ ωραίο παραμύθι σε βάρος του αγροτικού κόσμου που πιάνεται πλέον από τα μαλλιά του όπως ο πνιγμένος.
Είπατε τίποτα ;

Read more...

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP