Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΙΧ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΙΧ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Δευτέρα 31 Αυγούστου 2009

Η ΜΕΓΑΛΗ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΑΝΕΚΔΟΤΑ


Αφορμή για αυτήν την ανάρτηση είναι ένα άρθρο του ενημερωτικού δελτίου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Βέβαια πολλοί από τους φίλους bloggers έχουν καταθέσει παρόμοιες ανησυχίες σε διάφορα posts όπως η ©licka και ο Ελληνόψυχος .
Αυτό είναι πολύ φυσικό γιατί αφορά ένα θέμα που πρέπει να απασχολεί κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο .Το μέλλον των πόλεων μας. Που θα πάει άραγε αυτό το κακό με την αδιάκοπη τσιμεντοποίηση και την αλόγιστη δόμηση χωρίς κανένα ουσιαστικό χωροταξικό σχεδιασμό και έλεγχο και με μόνο γνώμονα το εργολαβικό συμφέρον και την κακομοιριά του μικρο-οικοπεδούχου νεοέλληνα που ονειρεύεται οροφοδιαμερίσματα από αντιπαροχές ή αυθαίρετες βιλίτσες όπου τον βολεύει.
Βέβαια καλό είναι να μην ξεχνάμε ότι η αυθαίρετη δόμηση είναι ένα μαύρο κεφάλαιο στην Ελληνική ιστορία η οποία ξεκίνησε όταν το κράτος απέτυχε να δώσει λύση στις πιεστικές οικιστικές ανάγκες που προέκυψαν μετά την Μικρασιατική καταστροφή και την μεγάλη εισροή προσφύγων στην Ελλάδα.Έτσι θέριεψε ένα φαινόμενο το οποίο έκτοτε αποτελεί ένα άθλιο διαπραγματευτικό και εκβιαστικό αντικείμενο στα χέρια διαφόρων κυβερνήσεων και πολιτικάντηδων από την μία και ένα λαμπρό πεδίο δόξης για διάφορα κερδοσκοπικά κυκλώματα από την άλλη στα οποία εμπλέκονται και οι ίδιοι οι πολίτες.
Επίσης από ότι φαίνεται είμαστε πλέον στην διαδικασία όπου οι ίδιες οι εργοληπτικές εταιρίες αποφασίζουν πλέον τι είδους και ποια έργα τους συμφέρει να
εκτελέσουν και το κράτος πειθήνια απλά τα δημοπρατεί αφού από ότι φαίνεται όλοι οι οσφυοκάμπτες πολιτικοί και υψηλόβαθμοι δημόσιοι λειτουργοί έχουν ανεξόφλητα γραμμάτια στο πλέγμα της διαπλοκής.
Το θέμα είναι αν είμαστε διατεθειμένοι να αφήσουμε κάποια στιγμή πίσω μας αυτήν την κακοδαιμονία και να κοιτάξουμε με τόλμη μπροστά.
Από ότι φαίνεται μάλλον δεν είμαστε.
Διάβασα που λέτε στο Ενημερωτικό δελτίου του ΤΕΕ (Τεύχος 2548 - 10 Αυγούστου 2009) ότι τις πρώτες μέρες του Σεπτεμβρίου θα περάσει η διαβούλευση για το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας (ΡΣΑ). Είναι κάτι σημαντικό γιατί αυτές οι επιλογές που θα γίνουν μέσω αυτού στην ουσία δεσμεύουν το μέλλον της Αττικής για τις επόμενες δεκαετίες και στην ουσία-κακά τα ψέμματα- το μέλλον των μισών Ελλήνων.Να θυμίσουμε ότι το προηγούμενο Ρυθμιστικό Σχέδιο των Αθηνών θεσπίστηκε το 1985 και στο μεγαλύτερό του μέρος ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕ και αποκάλυψε τα μεγάλα κενά στην δημόσια διοίκηση και στο σύστημα σχεδιασμού.

Ταυτόχρονα με την Αθήνα μια άλλη Ευρωπαϊκή πρωτεύουσα αναζητά το πρόσωπό της για τις επόμενες δεκαετίες . Πρόκειται για το Παρίσι.

Οι δύο Ευρωπαϊκές Μητροπόλεις στοχεύουν στο ίδιο πράγμα , ένα καλύτερο μέλλον, όμως οι οπτικές γωνίες που το κοιτάζουν είναι τελείως διαφορετικές όπως και τα εργαλεία και οι πολιτικές που επιλέγουν.

Διαβάζοντας και αποδελτιώνοντας τις κριτικές των συναδέλφων που ασχολήθηκαν με αυτό το θέμα ενδελεχώς ,εύκολα κανείς διαπιστώνει τα παρακάτω :

Το νέο ΡΣΑ είναι γενικό, αόριστο και ασαφές.Δημιουργούνται σοβαρές αμφιβολίες εάν και κατά πόσο οι προτάσεις του παρέχουν στοιχειώδη εχέγγυα ρεαλισμού(sic). Από ότι φαίνεται το μόνο που επιδιώκεται είναι να βολευτούν καταστάσεις οι οποίες σχηματίστηκαν ανεξέλεγκτα και ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ όπως επίσης και διάφορα έργα τα οποία έχουν ήδη εξαγγελθεί (δημόσια και ιδιωτικά).Σήμερα για παράδειγμα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανήγγειλε την κατασκευή των νέων μεγάλων Αττικών αυτοκινητοδρόμων.Έτσι τα μεγάλα οδικά έργα κυριαρχούν ,υπαγορεύουν την ανάπτυξη και η πόλη γίνεται υπηρέτης του ΙΧ και όλοι μας πελάτες των εταιριών εκμετάλλευσης των διοδίων.
Η ιδέα της "συνεκτικής" πόλης που θα κυριαρχεί η χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και θα απεξαρτηθεί από το ΙΧ , πάει περίπατο.

Αντίθετα οι ιδέες για το "Le Grand Pari(s)" περιγράφονται με πολύ συγκεκριμένο και σαφή τρόπο και οι προτάσεις ακολουθούν διακριτούς άξονες.Σύμφωνα με τους συντάκτες δεν επιδιώκεται να βολευτούν αλλά να ξεβολευτούν καταστάσεις οι οποίες διαμορφώθηκαν τις περασμένες δεκαετίες και ποδηγετούν την Γαλλική πρωτεύουσα (sic). Οι δε εξαγγελίες έργων θα ακολουθήσουν τον σχεδιασμό που τελικά θα επιλεγεί !!

Είπατε τίποτα ; Α , είπα μήπως ...

Γενικά δεν νομίζω ότι πρέπει να γραψω και άλλα γιατί αφενός απλά θα παπαγαλίσω τα γραφόμενα και αφετέρου θα συγχύζομαι επιπλέον και είμαι σε επικίνδυνη ηλικία.Καλύτερα να το διαβασετε μόνοι σας επί τροχάδην .Πιστεψτε με αξίζει τον χρόνο σας.

Πάντως το συγκεκριμένο άρθρο είναι πολύ κατατοπιστικό και στο μεγαλύτερό του μέρος μπορεί να διαβαστεί και από μη εξειδικευμένα άτομα.Καλό θα ήταν να ρίχναμε όλοι καμιά ματιά ( και ιδίως οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου) αν μη τι άλλο , απλά για να ξέρουν τι τους ετοιμάζουν οι ηγήτορες τους.
Αν και στο φινάλε ,έχουμε τους πολιτικούς που μας αξίζουν.

Read more...

Παρασκευή 26 Ιουνίου 2009

ΤΑ ΜΕΤΑΞΩΤΑ.... CAYENNE ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΕΠΙΔΕΞΙΟΥΣ.... !!!


Μάλλον για "ουγκαντέζους" μας περνάν οι κύριοι κυβερνώντες και οι συν αυτώ. Γιατί να μην το κάνουν θα μου πείτε αφού τους παίρνει και τους παρα παίρνει. Πριν λίγο καιρό η κυβέρνηση για να τονώσει την αγορά και μεσούσης της οικονομικής κρίσης ανακοίνωσε την μειώση των τελών ταξινόμησης των ΙΧΕ αυτοκινήτων.Μάλιστα όσο μεγαλύτερο σε κυβισμό έπαιρνες τόσα περισσότερα γλίτωνες !!Χαράς ευαγγέλια για τον μέσο μισθοσυντήρητο και καρμοίρη νεοέλληνα ο οποίος ζει ξεχρεώνοντας πιστωτικές κάρτες και δάνεια. Επιτέλους θα μπορούσε και αυτός να έχει μια θέση στον ήλιο αγοράζοντας φθηνά(;; )μια τζιπούρα 5000 κυβικών ή ένα GTI με τριπλό τούρμπο !!! Πάρα πολύ ωραία. Οι έμποροι ξεπούλησαν , τα "γραμμάτια" των οσφυοκαμπτών κυβερνώντων προς τους χορηγούς μεγαλεμπόρους ξεπληρώθηκαν εν μέρει , τονώθηκε η οικονομία της Γερμανίας ,της Αγγλίας ,της Γαλλίας, της Ιαπωνίας ,των ΗΠΑ . Δεν ξέρω αν το ξεχάσατε αλλά η Ελλάδα ΔΕΝ ΠΑΡΑΓΕΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ , οπότε καμμιά Ελληνική Οικονομία ή Βιομηχανία δεν τονώθηκε. Απλά θησαύρισαν οι αλλοδαπές αυτοκινητοβιομηχανίες , οι κεντρικοί έμποροι και οι τραπεζες με τα τόσα δάνεια που χορήγησαν στους "Κώτσους" που αγόρασαν.

Έτσι αρκετοί βρέθηκαν εν τω μέσω οικονομικής κρίσης με αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού αλλά ακατάλληλων για τα κυβικά τους. Με επιπλέον δάνεια , υψηλά ασφάλιστρα και έξοδα συντήρησης και λειτουργίας και όλα αυτά γιατί έχαψαν άκριτα και αμάσητο το παραμύθι που τους σέρβιραν οι σφουγγοκωλάριοι υπηρέτες του κεφαλαίου, οι δημοσιοκάφροι των Μέσων Μαζικής Εξημέρωσης.Σαν να μην έφταναν αυτά χτες ανακοινώθηκαν και τα νέα μέτρα για την οικονομική κρίση που δεν είναι τίποτα άλλο από επιπλέον φόροι μεσαιωνικού τύπου. Ένα από αυτά είναι φυσικά και η φορολόγηση των αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού (εδώ γελάστε όσο και όπως θέλετε) .

Ερώτημα δικό μου προς τον μέσο Έλληνα πολίτη κάτοχο "κοκκινισμένων" πιστωτικών καρτών , με μηνιαία δόση στεγαστικού δανείου και δόσεις αποπληρωμών διακοποδανείου και εορτοδανείου και προσφάτως ιδιοκτήτη ΙΧ μεγάλου κυβισμού :


ΠΟΥ ΠΑΣ ΡΕ ΚΑΡΑΜΗΤΡΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟ ;;;;;;;;;;

Read more...

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP