Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΔΑΝΕΙΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΔΑΝΕΙΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 11 Μαρτίου 2011

Δανείζεστε για να ξεχρεώνετε !!!





(ΓΡΑΠ! Which side are you on, boy?)


Είναι από αυτά τα μικρά παράδοξα τα οποία ο εγκέφαλος των κοινών θνητών δεν μπορεί να αντιληφθεί. Κάτι σαν το πολεμάμε για να φέρουμε ειρήνη. Αλλά ευτυχώς που έχετε εμένα και τον ΓρΑΠ για να σας μεταδίδουμε Tο Φως . (δυστυχώς ο έταιρος διαφωτιστής υιός καντάφι και γκαρντάσι του ΓρΑΠ δεν θα είναι για πολύ ακόμα μαζί μας σε αυτόν τον κόσμο)
Το καινούργιο κοσκινάκι της κυβέρνησης είναι λέει να μας δανείσουν ξανά οι εταίροι μας προκειμένου να αγοράσουμε τα παλιά μας ομόλογα σε υποτιθέμενες καλές τιμές. My lord I have a cunning plan που θα έλεγε και ο μπόλντρικ στο Black Adder.

Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά. Το κράτος έχει εκδώσει κάποιο χρέος σε ομόλογα. Το μόνο που το ενδιαφέρει είναι η στιγμή της έκδοσης και η (μελλοντική) στιγμή της πληρωμής. Ολη η ενδιάμεση πορεία της δευτερογενούς αγοράς είναι αδιάφορη για το κράτος καθώς το ρίσκο βρίσκεται σε αυτόν που εχει το ομόλογο. Και όλη η ιστορία με τα spread δεν ηταν προβληματική για το κράτος, παραμόνο στο σημείο εκείνο που θα ήθελε να εκδοσει ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ομόλογα. Καθώς το σπρεντ ανέβαιναν το κράτος δεν πλήρωνε παραπάνω τόκους για τα παλιά ομόλογα. Άρα τα παλιά ομόλογα δεν απασχολούν κανέναν εκτός από αυτούς που τα κατέχουν. Τα περισσότερα παλιά ελληνικά ομόλογα δε, διαθέτουν και εξαιρετικά καλά επιτόκια.

Τι ζητά λοιπόν ο πολυχρονεμένος ΓΡΑΠ (απόφάσισα να βάζω το Ρ από το ρουφιάνος -βλ ερμηνεία 3 επειδή το αστειάκι με το GAP πάλιωσε και το βαρέθηκα). Να πάρουμε νέα δανεικά, όχι για κάποιο φιλόδοξο αναπτυξιακό σχέδιο, αλλά για να αποπληρώσουμε πριν της ώρας τους παλιά δανεικά σε “καλές τιμές”.

Ας πιάσουμε τώρα και το “καλές τιμές”. Καθώς οι ομολογιούχοι φοβούνται πως η ελλάδα δεν θα καταφέρει να πληρώσει τις υποχρεώσεις της πουλάνε τα ομόλογά τους σε τιμές χαμηλότερες της ονομαστικής αξίας. Μπορεί λοιπόν το ομόλογο να είναι αξίας 1000 ευρώ, όμως ο ομολογιούχος να προτιμά να πάρει 800 στο χέρι τώρα, παρά να ρισκάρει για 1000 σε 3 χρόνια που λήγει. Το σχέδιο λοιπόν καλεί να αγοράσουμε αυτά τα ομόλογα στις χαμηλότερες τιμές και έτσι να κερδίσουμε τη διαφορά. Αντί λοιπόν να πρέπει το κράτος να δώσει 1000 σε 3 χρόνια θα δώσει 800 σήμερα. Καλό? Ναι θα ήταν πολύ καλό εάν δούλευε.

Γιατί δεν θα δουλέψει? Μα γιατί είναι κομμένο και ραμμένο για να κερδίσουν οι ομολογιούχοι και να δεσμεύσει τις αποφάσεις οποιασδήποτε κυβέρνησης έρθει μετά από αυτόν.
Το δεύτερο θα συμβεί μέσο της περαιτέρω “μνημονιοποίησης” του ελληνικού χρέους. Τα 2/3 του ελληνικού χρέους αυτή τη στιγμή είναι σε ομόλογα, για τα οποία οι ομολογιούχοι πρέπει να βρουν το δίκιο τους στα ελληνικά δικαστήρια. Η δανειακή σύμβαση του μνημονίου από την άλλη είναι διμερής μεταξύ κρατών και την εκδικάζουν τα αγγλικά δικαστήρια.
Παρότι δεν μπορεί κανείς “να έρθει να μας πάρει τα νησιά”, είναι διαφορετικό για τον πιστωτή “Lord μπαρμπαγιώργης Ltd” να προσφεύγει στην ελληνική δικαιοσύνη και διαφορετικό να προσφεύγει το ίδιο το ολλανδικό δημόσιο στην αγγλική δικαιοσύνη με την οποία παίζει μπρίτζ κάθε σαββατοκύριακο. Άρα ο ΓρΑΠ προσπαθεί να μετατρέψει ένα χρέος που είναι υπέρ μας ως ανεξάρτητου κράτους, σ’ ένα χρέος που θα είναι δυσκολότερο να αναδιαπραγματευτούμε.
Όσο για το πρώτο. Θυμάστε για ποιό λόγο είναι σήμερα κάποιος διατεθειμένος να σου πουλήσει ένα ομόλογο αξίας 1000 ευρώ, μόνο 800?? Διότι φοβάται πως δεν θα πάρει τα χρήματά του πίσω. Εάν λοιπόν το ελληνικό κράτος ανακοινώσει πως ξεκινά να αγοράζει παλιά ομόλογα, τότε αυτομάτως ο λόγος για τον οποίο το ομόλογο διαπραγματεύεται σε χαμηλότερη αξία εξαφανίζεται. Και τσουπ θα δείτε τις τιμές των ομολόγων να ξανανεβαίνουν και το ελληνικό κράτος να πληρώνει κοντά στο 100% της ονομαστικής αξίας.
Τέλεια θα πει ο καλός ΠΑΣΟΚος η κυβέρνηση και τα παπαγαλάκια της. Η χώρα βγήκε από την κρίση. Εάν τα ελληνικά ομόλογα φτάσουν κοντά στο 100% της ονομαστικής αξίας, τότε και τα σπρέντ θα πέσουν. Κι έχει δίκιο, διότι δεν υπάρχει τίποτα πιο ευφυές από την κυκλική λογική (πέρα από έναν σκύλο που δαγκώνει την ουρά του). Τα ομόλογα θα διατηρηθούν κοντά στο 100% της ονομαστικής αξίας μόνο όσο ισχύει το πρόγραμμα επαναγοράς. Διότι όλο αυτό το υπέροχο σχέδιο δεν θα μειώσει το χρέος, άρα ούτε θα αυξήσει την επιθυμία των υπολοίπων να σου δανείσουν. Άρα η όποια αύξηση των τιμών (και πτώση των επιτοκίων) θα είναι πλασματική και θα προέρχεται από την ίδια την απόφαση να επαναγοραστούν τα ομόλογα. Μόλις εκλείψει η επαναγορά θα εκλείψει και ο λόγος που οι τιμές ήταν τόσο καλές.

Τώρα όποιος με θεωρεί κατάπτυστο συκοφάντη, δεν έχει παρά να διαβάσει τι έγινε με το πρόγραμμα επαναγοράς τοξικων ομόλογων στις ΗΠΑ (το λεγόμενο TARP). Πριν το TARP τα τοξικά ομόλογα πουλιούνταν στα 20-30 σεντς ανά δολάριο ονομαστικής αξίας. Με το που ανακοινώθηκε το TARP μαγικά οι τιμές τους ξαναγύρισαν στο 85-90% της ονομαστικής αξίας… Αυτό δεν σημαίνει πως σήμερα (αφού τελείωσε το TARP) υπάρχει κανένας τρελός που θέλει να αγοράσει τοξικά ομόλογα.

Αλλά είπαμε εσείς είστε αγράμματοι μουζίκοι και δεν μπορείτε να καταλάβετε τα υψίπεδα της οικονομικής σκέψης του ΓΡΑΠ και του επιτελείου του. Όσο για την ερώτηση του τίτλου μην απαντήσετε. Ρητορική ήταν.


Από το Techie Chan

Read more...

Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2010

Ο Μεσαίωνας ήταν εδώ επό καιρό

Αφορμή για αυτές τις σκέψεις στάθηκε μια ανάρτηση  από το ελληνάκι ένα αξιόλογο blog. Έλεγε για διάφορους τύπους οι οποίοι τώρα ξύπνησαν γιατί μέχρι τώρα ήταν "μακριά από τον κώλο μου και ας είναι όπου νά 'ναι ".
Τώρα όμως μπήκε στον κώλο τους και θυμήθηκαν τον Μεσαίωνα !
Είμαι μηχανικός και δούλευα από το '95 σε τεχνική εταιρία, πάντα με μπλοκάκι και ατομική οιοκονομική διαπραγμάτευση, αν και κανονικός υπάλληλος, όπως και άλλοι πάρα πολλοί συνάδελφοι. Τότε δεν μιλούσε κανένας ούτε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, όλοι οι κολαούζοι των μεγαλοεργολάβων και των εκάστοτε κυβερνήσεων, έλεγαν το ποίημά τους.  Είχαμε μόνο υποχρεώσεις οι εργαζόμενοι !
Μόνο καινούριος δεν είναι ο Μεσαίωνας. Απλά τότε είχαμε μποροστά μας Ολυμπιακούς , Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης, ένα (επί)χρυσο μέλλον.


Η λογική του "ο θάνατός σου, η ζωή μου" είναι πλέον ξεκάθαρη, αφού έφυγε το γαλβάνισμα της ανάπτυξης και της επίπλαστης ευημερίας. Ο χρυσός ξεφλούδισε και έμεινε το μπακίρι και μας δηλητηριάζει.
Η χαζοκουτοπόνηρη μικρομεσαία τάξη έφαγε το παραμύθι του ελάχιστου κράτους. Κατάπιε το αγκίστρι με όλο το δόλωμα.
Της είπανε " τι το θές το κράτος αφού εσύ μπορείς να απολαύσεις καλύτερες υπηρεσίες στον ιδιωτικό τομέα αφού έχεις εισόδημα !!". Έτσι συνηγόρούσε ή αδιαφορούσε στην διάλυση του μόνου αναχώματος απέναντι στη σημερινή πλημμύρα.
Το θέμα είναι τι θα κάνει τώρα αυτήν η φοβερή μικρομεσάια τάξη , όλοι αυτοί οι "νοικοκυραίοι" που το εισόδημά τους έκανε φτερά και όλοι κατέληξαν νεόπτωχοι και φουλ χρεωμένοι στις τράπεζες ; Μια χαρά τα έλεγε ο Techie Chan.
Η όποια πρόνοια και προστασία υπήρχε από καιρό υποσκάπτονταν, υποβαθμιζόταν και ελαχιστοποιούνταν. Οι περισσότεροι όμως μαγεμένοι από τις σειρήνες της ψεύτικης ανάπτυξης και δανεικής, χρεωμένης ευμάρειας κοιμόταν τον ύπνο του δικαίου. Σήμερα που ξύπνησαν χρεωμένοι, άνεργοι, με κουτσουρεμένους μισθούς δώρα και επιδόματα άρχισαν να αντιλαμβάνονται την πραγματική έννοια του νεοφιλελευθερισμού που συνίσταται στο "ο ισχυρότερος a.k.a. πλουσιότερος, είναι ελέυθερος να κάνει ότι θέλει". Να επιβάλλει τον εργασιακό μεσαίωνα που τον εξυπηρετεί.
Εξάλλου ποιος θα τον εμποδίσει ; Το ανύπαρκτο πλέον κράτος που πελεκούσε τα ίδια του τα πόδια ;
Το κράτος θα υφίσταται μόνο ως κατασταλτικός μηχανισμός και ως μηχανισμός συντήρησης και προστασίας της νέας τάξης .
Όπως στο μεσαίωνα οι δουλοπάροικοι περίμεναν στις πύλες των κάστρων  και των αρχοντικών και παρακαλούσαν για ένα κομμάτι ψωμί ή για μια ελεημοσύνη του κοτζάμπαση, έτσι και η σύγχρονη πλέμπα θα γυροφέρνει έξω από τις φυλασσόμενες βίλες των βορείων προαστίων και των πολυτελών γραφείων των μανατζαραίων ζητιανεύοντας ένα ανασφάλιστο μεροκάματο, ενώ θα αναπολεί την μεζονετούλα του και το τζιπάκι που κατάσχεσε η τράπεζα γιατί αδυνατούσε πλέον να πληρώνει 1200 ευρώ δόση για 30 χρόνια.
Το θέμα είναι πως εκτός από τον εργασιακό Μεσαίωνα, υπάρχει και οριστική ρήξη στην αλληλεγγύη μεταξύ των γενεών. Οι γονείς και οι παππούδες  συνδικαλιστές παζαρεύουν τα προνόμιά τους ποντάροντας στην εξαθλίωση των παιδιών και τον εγγονών τους και αυτά με τη σειρά τους αν μπορέσουν θα τους αφήσουν να ψοφήσουν στα γεράματα χωρίς καμμιά πρόνοια αν μπορέσουν. 
Οι ηλικιωμένοι θα γίνουν στόχοι για τα "προνόμια" που πρόλαβαν να εξασφαλίσουν πριν πέσει ο πέλεκυς και οι νέοι θα αισθάνονται πως δουλεύουν για να συντηρούν τα προνόμια αυτών που βούλιαξαν το σύστημα, ενώ οι ίδιοι βιώνουν τον εργασιακό μεσαίωνα. Η διάρρηξη του κοινωνικού ιστού είναι βέβαιη. Θα την κάνεις τουμπεκί μόνο άν έχεις κανένα παππού με καμμιά καλή σύνταξη αλλά και αυτόν θα τον αρπάζεις από το λαιμό και θα τον απειλέις με το γηροκομείο προκειμένου να του παίρνεις την σύνταξη, γιατί στην ουσία πρόνοια ηλικιωμένων δεν θα υφίσταται. 
Οι γονείς θα εισπράττουν ενοίκιο από τα παιδιά ( όπως στην Αμερική και την Ευρώπη που τόσο ζηλέψαμε), αμέσως μόλις κλείσουν τα 18 και θα τα στέλνουν να χρεωθούν με τα φοιτητικά δάνεια  τα οποία πλέον θα χορηγούν αφειδώς οι τράπεζες, για να σπουδάσουν στα ιδιωτικά πανεπιστήμια με την υψηλή αξιολόγηση.
Έτσι θα σπουδάζουν πλέον λίγοι και αυτοί θα ξεκινάνε την καριέρα τους με αρκετές δεκάδες χιλιάδες ευρώ χρέος , το οποίο θα αποπληρώνουν ως τα 40.
Αλλά τα δικά μας πανεπιστήμια τα απαξιώσανε οι κλίκες καθηγητών και φοιτητών και γνωστοί/άγνωστοι κατέκαψαν την αξιοπιστία τους.
Θα μπορούσα να πω πολλά ακόμα, αλλά ποιο το νόημα.



Σπείραμε ανέμους , τώρα  έφτασε ο καιρός της σοδειάς.

Read more...

Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2010

Τα έρμα των τραπεζών......

Τον προβληματισμό της εκφράζει η ΤτΕ για το ύψος των δανείων που βρίσκονται σε καθυστέρηση στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα. Προβληματισμό που θα μπορούσε να συνοψίσει ο πανάρετος διοικητής της στο πάνσοφο ρητό “78δις τους έδωσα, τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε?”
Για το πρώτο 6μηνο του 2010, τα δάνεια σε καθυστέρηση άνω των 90 ημερών (ή αλλιώς NPL Non Performing Loans), έφτασαν το 9% του συνόλου, ενώ οι προβλέψεις κάνουν λόγο για 10% μέχρι τέλος του έτους.
Κι όλα αυτά εάν πιστέψουμε τους ισολογισμούς των τραπεζών. Πείτε με κακόβουλο αλλά προτείνω να μην τους πιστέψουμε. Και να παρατηρήσουμε μια τόσο δα μικρή δυσαρμονία σε αυτή την ήδη κακή εικόνα.
Δύο τράπεζες που μαζί διαθέτουν περίπου το 10% των χορηγήσεων (η Εμπορική και η Γενική), βρίσκονται υπό Γαλλική διοίκηση εδώ και χρόνια. Η μεν στη Credit Agricole και η δε στη Societe Generale. Και οι δύο έχουν δηλώσει στα 9μηνά τους πως τα δάνεια σε καθυστέρηση φτάνουν το 20-25% του χαρτοφυλακίου τους. Με λίγα λόγια οι δύο γαλλοδιοικούμενες τράπεζες έχουν διπλάσια τοξικά δάνεια από τους υπόλοιπους.
Μπορούμε τώρα να δεχθούμε πως η ποιότητα των δανείων των παραπάνω τραπεζών είναι χειρότερη από τις υπόλοιπες. Η Εμπορική βέβαια (που είναι και η μεγαλύτερη) έχει προβεί σε “εξυγίανση” του χαρτοφυλακίου ήδη από το 2006, πετώντας διάφορα σαπάκια. Άρα θεωρητικά δεν είχε πολλούς παλιούς σκελετούς στη ντουλάπα.
Μπορούμε επίσης να δεχθούμε πως, η γαλλική διοίκηση της Γενικής, υπερτονίζει τα προβληματικά δάνεια για να αυξήσει φθηνά το ποσοστό της. Άσχετα με αυτό όμως, για να τα δηλώνει, τα προβληματικά δάνεια υπάρχουν.

Κάτι που μας οδηγεί στη φρικτή και παράλογη υποψία πως ή οι γάλλοι λογιστές λατρεύουν να δείχνουν απώλειες εκεί που δεν υπάρχουν, ή οι υπόλοιπες τράπεζες κάτι μας κρύβουν.
Πως θα μπορούσαν να μας το κρύψουν? Μα φυσικά πίσω από την πλημμυρίδα ρευστότητας των 92δις που τους έχει προσφέρει η ΕΚΤ στις τράπεζες με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου.

Γιατί τα θυμηθήκαμε όλα αυτά?
Διότι η Ιρλανδία δεν κατέρρευσε επειδή το Ιρλανδικό δημόσιο ήταν υπερχρεωμένο, αλλά επειδή είχε εγγυηθεί για τα σαπάκια των Ιρλανδικών τραπεζών. Κάτι που έχει κάνει και η Ελλάδα ήδη σε ύψος 55δις, τα οποία αργά ή γρήγορα από εγγυήσεις θα μετατραπούν σε ζεστά ολόφρεσκα χρέη του ελληνικού δημοσίου, μέσα σ’ ένα σαβατοκύριακο που ούτε καν θα προλάβετε να το πάρετε χαμπάρι (όπως Ιρλανδία).
Πότε θα συμβεί αυτό?
Εάν (όταν) η ΕΚΤ αποσύρει την έκτακτη ρευστότητα από το τραπεζικό σύστημα (οι “σκληροί” Weber και Welling το διαφημίζουν συνεχώς).
Και γιατί σας το λέω?
Για να θυμάστε όταν σας κόβουν το μισθό, που κατευθύνεται η συνεισφορά σας στον ιερό σκοπό της διάσωσης της χώρας.

Αυγή, 25 Νοέμβρη 2010

-----------------------------------------------------------
Το βρήκα στον Techie Chan , μια σελίδα με αξιοπρόσεκτες αναλύσεις .

Read more...

Παρασκευή 26 Ιουνίου 2009

ΤΑ ΜΕΤΑΞΩΤΑ.... CAYENNE ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΕΠΙΔΕΞΙΟΥΣ.... !!!


Μάλλον για "ουγκαντέζους" μας περνάν οι κύριοι κυβερνώντες και οι συν αυτώ. Γιατί να μην το κάνουν θα μου πείτε αφού τους παίρνει και τους παρα παίρνει. Πριν λίγο καιρό η κυβέρνηση για να τονώσει την αγορά και μεσούσης της οικονομικής κρίσης ανακοίνωσε την μειώση των τελών ταξινόμησης των ΙΧΕ αυτοκινήτων.Μάλιστα όσο μεγαλύτερο σε κυβισμό έπαιρνες τόσα περισσότερα γλίτωνες !!Χαράς ευαγγέλια για τον μέσο μισθοσυντήρητο και καρμοίρη νεοέλληνα ο οποίος ζει ξεχρεώνοντας πιστωτικές κάρτες και δάνεια. Επιτέλους θα μπορούσε και αυτός να έχει μια θέση στον ήλιο αγοράζοντας φθηνά(;; )μια τζιπούρα 5000 κυβικών ή ένα GTI με τριπλό τούρμπο !!! Πάρα πολύ ωραία. Οι έμποροι ξεπούλησαν , τα "γραμμάτια" των οσφυοκαμπτών κυβερνώντων προς τους χορηγούς μεγαλεμπόρους ξεπληρώθηκαν εν μέρει , τονώθηκε η οικονομία της Γερμανίας ,της Αγγλίας ,της Γαλλίας, της Ιαπωνίας ,των ΗΠΑ . Δεν ξέρω αν το ξεχάσατε αλλά η Ελλάδα ΔΕΝ ΠΑΡΑΓΕΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ , οπότε καμμιά Ελληνική Οικονομία ή Βιομηχανία δεν τονώθηκε. Απλά θησαύρισαν οι αλλοδαπές αυτοκινητοβιομηχανίες , οι κεντρικοί έμποροι και οι τραπεζες με τα τόσα δάνεια που χορήγησαν στους "Κώτσους" που αγόρασαν.

Έτσι αρκετοί βρέθηκαν εν τω μέσω οικονομικής κρίσης με αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού αλλά ακατάλληλων για τα κυβικά τους. Με επιπλέον δάνεια , υψηλά ασφάλιστρα και έξοδα συντήρησης και λειτουργίας και όλα αυτά γιατί έχαψαν άκριτα και αμάσητο το παραμύθι που τους σέρβιραν οι σφουγγοκωλάριοι υπηρέτες του κεφαλαίου, οι δημοσιοκάφροι των Μέσων Μαζικής Εξημέρωσης.Σαν να μην έφταναν αυτά χτες ανακοινώθηκαν και τα νέα μέτρα για την οικονομική κρίση που δεν είναι τίποτα άλλο από επιπλέον φόροι μεσαιωνικού τύπου. Ένα από αυτά είναι φυσικά και η φορολόγηση των αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού (εδώ γελάστε όσο και όπως θέλετε) .

Ερώτημα δικό μου προς τον μέσο Έλληνα πολίτη κάτοχο "κοκκινισμένων" πιστωτικών καρτών , με μηνιαία δόση στεγαστικού δανείου και δόσεις αποπληρωμών διακοποδανείου και εορτοδανείου και προσφάτως ιδιοκτήτη ΙΧ μεγάλου κυβισμού :


ΠΟΥ ΠΑΣ ΡΕ ΚΑΡΑΜΗΤΡΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟ ;;;;;;;;;;

Read more...

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP