Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΑΝΕΡΓΙΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΑΝΕΡΓΙΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2010

Ο Μεσαίωνας ήταν εδώ επό καιρό

Αφορμή για αυτές τις σκέψεις στάθηκε μια ανάρτηση  από το ελληνάκι ένα αξιόλογο blog. Έλεγε για διάφορους τύπους οι οποίοι τώρα ξύπνησαν γιατί μέχρι τώρα ήταν "μακριά από τον κώλο μου και ας είναι όπου νά 'ναι ".
Τώρα όμως μπήκε στον κώλο τους και θυμήθηκαν τον Μεσαίωνα !
Είμαι μηχανικός και δούλευα από το '95 σε τεχνική εταιρία, πάντα με μπλοκάκι και ατομική οιοκονομική διαπραγμάτευση, αν και κανονικός υπάλληλος, όπως και άλλοι πάρα πολλοί συνάδελφοι. Τότε δεν μιλούσε κανένας ούτε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, όλοι οι κολαούζοι των μεγαλοεργολάβων και των εκάστοτε κυβερνήσεων, έλεγαν το ποίημά τους.  Είχαμε μόνο υποχρεώσεις οι εργαζόμενοι !
Μόνο καινούριος δεν είναι ο Μεσαίωνας. Απλά τότε είχαμε μποροστά μας Ολυμπιακούς , Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης, ένα (επί)χρυσο μέλλον.


Η λογική του "ο θάνατός σου, η ζωή μου" είναι πλέον ξεκάθαρη, αφού έφυγε το γαλβάνισμα της ανάπτυξης και της επίπλαστης ευημερίας. Ο χρυσός ξεφλούδισε και έμεινε το μπακίρι και μας δηλητηριάζει.
Η χαζοκουτοπόνηρη μικρομεσαία τάξη έφαγε το παραμύθι του ελάχιστου κράτους. Κατάπιε το αγκίστρι με όλο το δόλωμα.
Της είπανε " τι το θές το κράτος αφού εσύ μπορείς να απολαύσεις καλύτερες υπηρεσίες στον ιδιωτικό τομέα αφού έχεις εισόδημα !!". Έτσι συνηγόρούσε ή αδιαφορούσε στην διάλυση του μόνου αναχώματος απέναντι στη σημερινή πλημμύρα.
Το θέμα είναι τι θα κάνει τώρα αυτήν η φοβερή μικρομεσάια τάξη , όλοι αυτοί οι "νοικοκυραίοι" που το εισόδημά τους έκανε φτερά και όλοι κατέληξαν νεόπτωχοι και φουλ χρεωμένοι στις τράπεζες ; Μια χαρά τα έλεγε ο Techie Chan.
Η όποια πρόνοια και προστασία υπήρχε από καιρό υποσκάπτονταν, υποβαθμιζόταν και ελαχιστοποιούνταν. Οι περισσότεροι όμως μαγεμένοι από τις σειρήνες της ψεύτικης ανάπτυξης και δανεικής, χρεωμένης ευμάρειας κοιμόταν τον ύπνο του δικαίου. Σήμερα που ξύπνησαν χρεωμένοι, άνεργοι, με κουτσουρεμένους μισθούς δώρα και επιδόματα άρχισαν να αντιλαμβάνονται την πραγματική έννοια του νεοφιλελευθερισμού που συνίσταται στο "ο ισχυρότερος a.k.a. πλουσιότερος, είναι ελέυθερος να κάνει ότι θέλει". Να επιβάλλει τον εργασιακό μεσαίωνα που τον εξυπηρετεί.
Εξάλλου ποιος θα τον εμποδίσει ; Το ανύπαρκτο πλέον κράτος που πελεκούσε τα ίδια του τα πόδια ;
Το κράτος θα υφίσταται μόνο ως κατασταλτικός μηχανισμός και ως μηχανισμός συντήρησης και προστασίας της νέας τάξης .
Όπως στο μεσαίωνα οι δουλοπάροικοι περίμεναν στις πύλες των κάστρων  και των αρχοντικών και παρακαλούσαν για ένα κομμάτι ψωμί ή για μια ελεημοσύνη του κοτζάμπαση, έτσι και η σύγχρονη πλέμπα θα γυροφέρνει έξω από τις φυλασσόμενες βίλες των βορείων προαστίων και των πολυτελών γραφείων των μανατζαραίων ζητιανεύοντας ένα ανασφάλιστο μεροκάματο, ενώ θα αναπολεί την μεζονετούλα του και το τζιπάκι που κατάσχεσε η τράπεζα γιατί αδυνατούσε πλέον να πληρώνει 1200 ευρώ δόση για 30 χρόνια.
Το θέμα είναι πως εκτός από τον εργασιακό Μεσαίωνα, υπάρχει και οριστική ρήξη στην αλληλεγγύη μεταξύ των γενεών. Οι γονείς και οι παππούδες  συνδικαλιστές παζαρεύουν τα προνόμιά τους ποντάροντας στην εξαθλίωση των παιδιών και τον εγγονών τους και αυτά με τη σειρά τους αν μπορέσουν θα τους αφήσουν να ψοφήσουν στα γεράματα χωρίς καμμιά πρόνοια αν μπορέσουν. 
Οι ηλικιωμένοι θα γίνουν στόχοι για τα "προνόμια" που πρόλαβαν να εξασφαλίσουν πριν πέσει ο πέλεκυς και οι νέοι θα αισθάνονται πως δουλεύουν για να συντηρούν τα προνόμια αυτών που βούλιαξαν το σύστημα, ενώ οι ίδιοι βιώνουν τον εργασιακό μεσαίωνα. Η διάρρηξη του κοινωνικού ιστού είναι βέβαιη. Θα την κάνεις τουμπεκί μόνο άν έχεις κανένα παππού με καμμιά καλή σύνταξη αλλά και αυτόν θα τον αρπάζεις από το λαιμό και θα τον απειλέις με το γηροκομείο προκειμένου να του παίρνεις την σύνταξη, γιατί στην ουσία πρόνοια ηλικιωμένων δεν θα υφίσταται. 
Οι γονείς θα εισπράττουν ενοίκιο από τα παιδιά ( όπως στην Αμερική και την Ευρώπη που τόσο ζηλέψαμε), αμέσως μόλις κλείσουν τα 18 και θα τα στέλνουν να χρεωθούν με τα φοιτητικά δάνεια  τα οποία πλέον θα χορηγούν αφειδώς οι τράπεζες, για να σπουδάσουν στα ιδιωτικά πανεπιστήμια με την υψηλή αξιολόγηση.
Έτσι θα σπουδάζουν πλέον λίγοι και αυτοί θα ξεκινάνε την καριέρα τους με αρκετές δεκάδες χιλιάδες ευρώ χρέος , το οποίο θα αποπληρώνουν ως τα 40.
Αλλά τα δικά μας πανεπιστήμια τα απαξιώσανε οι κλίκες καθηγητών και φοιτητών και γνωστοί/άγνωστοι κατέκαψαν την αξιοπιστία τους.
Θα μπορούσα να πω πολλά ακόμα, αλλά ποιο το νόημα.



Σπείραμε ανέμους , τώρα  έφτασε ο καιρός της σοδειάς.

Read more...

Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2010

Εσείς με ποιανού μεριά είστε ;

Read more...

Τρίτη 10 Αυγούστου 2010

Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου

Ο Παπακωνσταντίνου με τον Γιώργο υποστήριζαν πως αρκεί το νοικοκύρεμα των δημοσιονομικών και όλα θα βελτιωθούν .
Αυτό που δεν είπαν είναι πως επιδίωκαν την μείωση της κατανάλωσης μέσω της μείωσης της αγοραστικής μας δύναμης , με αναπόφευκτη αντίστοιχη μείωση του βιοτικού μας επιπέδου.
Υποτίθεται πως η ελεύθερη αγορά θα μας έλυνε όλα τα προβλήματα.
Δείξτε μου εσείς κάπου που λειτουργεί η ελεύθερη αγορά χωρίς παρεμβάσεις και εγώ θα κάτσω να με γαμ.......τε.
Οι άνθρωποι είναι παλαιοημερολογίτες της ελεύθερης οικονομίας. Ούτε πρωτοετής φοιτητής στα σωστά του δεν θα πίστευε αλήθεια τέτοιες παπαριές.
Μπροστά τους η Αλέκα που θεωρεί πως ο κομμουνισμός είναι η απάντηση στα πάντα , είναι πραγματικός πρωτοπόρος . Μακάρι πάντως και αυτή και οι υπόλοιποι κομμουνιστές, να είχαν καταλάβει τι ακριβώς έλεγε ο Μαρξ από τη μια και τι λένε αυτοί από την άλλη.

Τέλος πάντων σήμερα , ούτε ένα χρόνο μετά από τα φακιρικά τους, να τα πρώτα αποτελέσματα αυτής της εμπνευσμένης κυβερνητικής πολιτικής :

-------------------------------------------------------------

Το ένα μετά το άλλο μπαίνουν τα «λουκέτα» στα καταστήματα των εμπορικών δρόμων της Αθήνας σύμφωνα με έρευνα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου η οποία κρούει τον κώδωνα του κινδύνου.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, η αναλογία κλειστών προς ανοικτών καταστημάτων βρίσκεται στο 17% ενώ η οδός Σταδίου να καταγράφει την υψηλότερη αναλογία αγγίζοντας το 25% και ακολουθούν η οδός Πανεπιστημίου με 20% και η Ερμού με 15%.

Στις υπόλοιπες περιοχές της Αθήνας η κατάσταση παρουσιάζει την ίδια αναλογία. Το Χαλάνδρι το 20% των καταστημάτων είναι κλειστά, στο Μαρούσι το 16% των επιχειρήσεων βάλανε λουκέτο, στη Ν. Ιωνία η αναλογία φτάνει το 14%, η Καλλιθέα εμφανίζει αναλογία της τάξης του 13% και στην Κηφισιά το σύνολο των κλειστών επαγγελμάτων φτάνει περίπου το 12%.

Παράλληλα, στον Πειραιά το 11% των καταστημάτων στους κεντρικούς δρόμους είναι κλειστά. Καταγράφονται όμως εσωτερικές διαφοροποιήσεις καθώς η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη στην Ελευθερίου Βενιζέλου και την Ηρώων Πολυτεχνείου, όπου τα ποσοστά ξεπερνούν το 14%, ενώ εμφανίζεται λίγο καλύτερη στην Σωτήρος και την Τσαμαδού.

Από τα κλειστά μαγαζιά παρατηρείται ότι τα περισσότερα ανήκουν στον κλάδο του εμπορίου ένδυσης και υπόδησης ο οποίος όμως συνεχίζει να είναι ο ηγετικός κλάδος στον χώρο του εμπορίου.

«Το λιανεμπόριο περνάει ένα δυνατό "crash test" εδώ και ένα χρόνο, ενώ μετράει ήδη πολλές απώλειες» ανέφερε σχετικά ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Β.κορκίδης, και τόνισε ότι «η περαιτέρω καθίζηση της οικονομικής δραστηριότητας απειλεί την βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και ασκεί σοβαρή πίεση στην απασχόληση».

Επίσης η ΕΣΕΕ υπενθυμίζει ότι το κλείσιμο των επιχειρήσεων έχει επιπτώσεις, στην αγορά εργασίας καθώς οι χαμένες θέσεις στο εμπόριο θα φτάσουν περίπου τις 100.000, στα έσοδα των ιδιοκτητών ακινήτων και στα έσοδα της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Η έρευνα της ΕΣΕΕ βρίσκεται στο πρώτο στάδιο της διεξαγωγής της καθώς σε δεύτερο στάδιο θα εξεταστούν οι εμπορικές περιοχές του Κορυδαλλού, του Περιστερίου, του Αιγάλεω και της Γλυφάδας, ενώ η έρευνα θα επαναληφθεί για το σύνολο των περιοχών, έπειτα από ένα εξάμηνο.

Από το Ποντίκι

και που να δείτε και στην επαρχία τι γίνεται

------------------------------------------------


Να πάμε και λίγο στην ανεργία τώρα.
Κάποιοι ισχυρίζονται πως έχουμε αισιόδοξα μηνύματα στον τομέα αυτό !!


-------------------------------------------------------


Στα 566.804 άτομα φθάνουν οι εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ κατά το μήνα Ιούνιο, σημειώνοντας, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΕΔ, μικρή μείωση κατά 1,03% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα. «Δεν υπολογίζουμε την ίδια ανεργία με τη ΓΣΕΕ», σημείωσε ο Διοικητής του ΟΑΕΔ, Ηλίας Κικίλιας.

Σύμφωνα με τα μητρώα του ΟΑΕΔ οι επιδοτούμενοι άνεργοι ανέρχονται σε 177.443 άτομα και εμφανίζονται μειωμένοι κατά 14,69% (30.549 άτομα) σε σχέση με τον Μάιο του 2010. Εν τω μεταξύ οι προσλήψεις ανήλθαν σε 117.576, αυξημένες κατά +3,5% σχετικά με τον Ιούνιο του 2009, οι απολύσεις (καταγγελίες συμβάσεων αορίστου χρόνου) έφθασαν τις 31.296, οι λήξεις συμβάσεων ορισμένου χρόνου τις 53.256 και οι οικειοθελείς αποχωρήσεις τις 28.592.

Τέλος οι καθαρές ροές (προσλήψεις μείον απολύσεις και αποχωρήσεις) στην αγορά εργασίας είναι θετικές κατά 4.432 επιπλέον θέσεις εργασίας, ενώ το ίδιο μέγεθος τον Ιούνιο του 2009 είχε αρνητική τιμή -1.910.

Ο Διοικητής του ΟΑΕΔ, Ηλίας Κικίλιας, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του τ/σ MEGA δήλωσε ότι «θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως η ανεργία είναι σαφέστατα αυξημένη σε σχέση με πέρσι και πολύ περισσότερο σε σχέση με πρόπερσι».

«Τη μείωση του Ιουνίου δεν την αξιολογούμε ως θετική ένδειξη αλλά περισσότερο ως μία συγκράτηση», πρόσθεσε και αποκάλυψε μάλιστα ότι τα στοιχεία του Ιουλίου δείχνουν «αύξηση της ανεργίας κατά 0.5%».

Ερωτηθείς για τη μεγάλη διαφορά που παρουσιάζεται στα στοιχεία του ΟΑΕΔ και του Ινστιτούτου της ΓΣΕΕ, το οποίο υπολογίζει ανεργία πολύ υψηλότερη από τον ΟΑΕΔ, με τις εκτιμήσεις της να κάνουν λόγο για 20% ανεργία το φθινόπωρο, ο Διοικητής του ΟΑΕΔ σημείωσε ότι «η ΓΣΕΕ δεν αναφέρεται στην ίδια ανεργία με τον ΟΑΕΔ» και πρόσθεσε ότι «μέσα στα στοιχεία της ΓΣΕΕ υπολογίζονται και όσοι εργάζονται με τις λεγόμενες επισφαλείς μορφές απασχόλησης».

Εν ολίγοις ο ΟΑΕΔ στα στοιχεία του για την ανεργία δεν καταγράφει όσους απασχολούνται εποχιακά ή προσωρινά (επισφαλείς μορφές απασχόλησης), ενώ δεν υπολογίζει και τη λανθάνουσα ανεργία (μακροχρόνια άνεργοι που πλέον δεν ενδιαφέρονται για εργασία) αλλά και όσους άνεργους δεν εγγράφονται στα μητρώα του ΟΑΕΔ.

Πηγή

-----------------------------------------------

Θέλετε και τα στοιχεία της ΓΣΕΕ για την ανεργία ;

Ορίστε :


Δυσοίωνα για το μέλλον είναι τα στοιχεία σχετικά με την ανεργία το πρώτο τρίμηνο του 2010, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα της ΓΣΕΕ, κ. Μπουζούλα, ο οποίος αναφέρει ότι η έκρηξη της ανεργίας κινείται σε απρόβλεπτα επίπεδα.

Σύμφωνα με τον κ. Μπουζούλα, το ποσοστό της ανεργίας είναι 11,7%, ενώ ο αριθμός των ανέργων πλησιάζει στις 570.000 σε πανελλαδικό επίπεδο, με το ποσοστό των ανέργων γυναικών να φθάνει το 55%.

Η ανεργία σε σχέση με το 2009 αυξήθηκε κατά 26,7%, με αποτέλεσμα να προστεθούν άλλοι 124.420 άνεργοι.

Στα στοιχεία αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται οι προσωρινά αμειβόμενοι, οι εργαζόμενοι με μπλοκάκια, κλπ που θεωρούνταν ως τακτικοί εργαζόμενοι.

Ο γγ της ΓΣΕΕ αναφέρει επίσης ενδεικτικά τα ποσοστά ανεργίας ανά περιφέρεια του 2009, σε σχέση με το Α τρίμηνο του 2010.


ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Aριθμ. ΑΝΕΡΓΩΝ (Χ 1000)- ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑ ΜΕΤΑΒΟΛΗ
Αν. Μακεδονία-Θράκη 9,9- 36%
Δυτική Μακεδονία 0,5- 2,8%
Κεντρική Μακεδονία 26,0- 33,1%
Αττική 59,2- 42,1%
Ιόνια Νησιά 7,4 - 52,1%
Κρήτη 5,5- 18,3%
Πελοπόννησος 0,7- 3,1%
Ήπειρος 1,9 - 10,9%
Θεσσαλία 8,9- 31,3%
Στερεά Ελλάδα 3,0- 11,9%
Βόρειο Αιγαίο 0,9- 17,3%
Νότιο Αιγαίο 2,7 -11,8%


Η ανεργία, σε συνδυασμό με την αύξηση του ΦΠΑ, την ακρίβεια, την έλλειψη αναπτυξιακής πολιτικής της κυβέρνησης, την μεγάλη έλλειψη χρηματοεισροής συναλλάγματος λόγω μειωμένης τουριστικής ανάπτυξης, κλπ, θα δημιουργήσουν σοβαρά προβλήματα στο εμπόριο, στη μείωση οικογενειακού εισοδήματος, στην αύξηση της εγκληματικότητας, κάτι που απεύχομαι και κοινωνική ανισότητα, τονίζει επίσης ο κ. Μπουζούλας.

Ο ίδιος κάλεσε την κυβέρνηση να αλλάξει άμεσα πολιτική, «να δώσει ελπίδα και δουλειά, με νέες θέσεις εργασίας, πολιτικής ανάπτυξης, να αυξήσει το βιοτικό επίπεδο διαβίωσης, προκειμένου να ανακάμψει η αγορά, το εμπόριο και η ανεργία».

Πηγή
-----------------------------------------------

Προσέξτε το ρυθμό αύξησης της ανεργίας .

Ως φαίνεται πάμε πολύ καλά , σύμφωνα με το πρόγραμμα του οικονομικού επιτελείου.
Να χαρώ εγώ μακρόπνοους σχεδιαστές.

........................και είμαστε ακόμα στην αρχή

Read more...

Πέμπτη 1 Απριλίου 2010

ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΜΠΑΙΓΜΟΥ.


Ενώ ως πολίτες βιώνουμε μια πρωτοφανή επίθεση στα δικαιώματά μας (εργασιακά , ασφαλιστικά κλπ) , δικαιώματα για τα οποία χύθηκε αίμα στο παρλθόν για να κερδηθούν , όλοι είναι σε μια "Νιρβάνα" και αποστασιοποίση λες και αυτά αφορούν τους κατοίκους άλλης χώρας . Με λίγα λόγια οι περισσότεροι κοιταν να την σκαπουλάρουν κατά το δυνατόν και εφαρμοζουν το ρητό "ζήσε και άσε τους άλλους να πεθάνουν" .
Η "σοσιαλιστική " κυβέρνηση που με πόνο καρδιάς αναγκάστηκε να αποσοσιαλιστικοποιηθεί (γελάστε παρακαλώ) , αρχίζει πλέον και μας δουλεύει κανονικά . Ενώ επιχορηγεί γενναία επιχειρήσεις για να τονώσει στην αγορά , ταυτόχρονα προτείνει στις άνεργες γυναίκες να γίνουν επιχειρηματίες (πράσινη επιχειρηματικότητα !!!!) για να λύσουν το πρόβλημα της ανεργίας . Φυσικά το γεγονός ότι η αγορά είναι στραγγισμένη επειδή ο κόσμος δεν έχει μια και καταστήματα και επιχειρήσεις "βαράνε κανόνι" σωρηδόν είναι κάτι μάλλον άσχετο.
Πότε θα καταλάβουμε ότι αν δεν φτιάξεις προιόντα και δεν τα εξάγεις δεν έχεις προκοπή . Δεν μπορούν όλοι να παρέχουν υπηρεσίες , το ρευστό τελείωσε και Ελβετία είναι μόνο μια.
Αν αυτό δεν είναι εμπαιγμός τότε τι είναι;
Γενικά είναι από τις λίγες φορές που συμφωνώ με τα όσα λέει το ΚΚΕ και ο Ριζοσπάστης .
Διαβάστε εδώ το σχετικό άρθρο και να μας ζήσει η πράσινη γυναικεία επιχειρηματικότητα.

Read more...

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP