Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2009

"ΛΑΙΚΑ" ΟΝΕΙΡΑ ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΗΣ ΝΥΚΤΟΣ !!


Άκουγα σήμερα το μεσημέρι στο ράδιο τις δηλώσεις του προέδρου του ΛΑΟΣ κ. Καρατζαφέρη. Στα Εθνικά θέματα ο ΛΑΟΣ τα πάει αρκετά καλά και με βάση κάποιες θέσεις (σωστές) έχει καταφέρει πολλούς από τον λεγόμενο "μεσαίο χώρο" να τον βλέπουν με συμπάθεια χωρίς όμως αυτό να είναι βέβαιο και ότι θα μεταφραστεί σε ψήφους .Έχω ξανατονίσει ότι στην Ευρωπαϊκή Βουλή ο κ. Καρατζαφέρης ήταν από τους λίγους που κράτησαν μια αξιοπρεπή στάση στα Εθνικά θέματα.
Το πρόβλημα είναι όταν αρχίζουν τα άλλα θέματα ,καθημερινότητα,οικονομική κρίση, αξιοκρατία, διαφθορά κλπ.
Κατά την άποψή μου μόνο στα Εθνικά θέματα έχει σχετικά καθαρό και ουσιαστικό λόγο ο ΛΑΟΣ . Στα υπόλοιπα κινείται ανάμεσα σε γενικολογίες , αοριστίες οι οποίες τρόπον τινά μου θυμίζουν το ΚΚΕ το οποίο πιπιλίζει τις ίδιες καραμέλες χρόνια τώρα .Πολύ φοβάμαι ότι ο ΛΑΟΣ είναι ένα κόμμα καθαρά αντιπολίτευσης , το οποίο προσπαθεί να παίξει τον ρόλο της "Εθνικής Συνείδησης" για τα κόμματα εξουσίας.
Λέει ότι είναι κατά της διαφθοράς , της αναξιοκρατίας και της ισονομίας λες και κανένα κόμμα θα έλεγε ποτέ ότι είναι υπέρ! Πέραν αυτού η αντιμετώπιση μου φαίνεται στην καλύτερη περίπτωση απλοϊκή και λαϊκίστικη.
Θα πάρω ένα συγκεκριμένο παράδειγμα.Είπε σήμερα ο κ.Πρόεδρος του ΛΑΟΣ -αν κατάλαβα καλά- ότι είναι απαράδεκτο οι αξιωματικοί του Στρατού να συνταξιοδοτούνται στα 45 και στα 50 και κατόπιν να απολαμβάνουν ως τα 90 σύνταξη χωρίς πλέον να προσφέρουν.
Σε αυτό δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω .Όντως υπό συνθήκες αυτό είναι προκλητικό αν και κάποιοι πιλότοι , βατραχάνθρωποι και Λοκατζήδες πιθανόν να έχουν αντιρρήσεις λόγω της τρομερά επιβαρυμένης υγείας για προφανείς λόγους. Ας μην κολλήσουμε όμως στις εξαιρέσεις.
Είπε συνεχίζοντας, ότι αυτοί (οι αξιωματικοί πάσης φύσεως) μετά την συνταξιοδότηση (!!!) θα απασχολούνται στην ΜΟΜΑ , που θα ανασυσταθεί , και θα ασχολούνται με την κατασκευή έργων και τους ελέγχους των υπερβάσεων των προϋπολογισμών.Σε αυτήν θα προσληφθούν όλοι οι άνεργοι υπό την μορφή πενταετούς "θητείας"! Επίσης ο πρόεδρος είπε ότι θα πρέπει έργα που απαιτούν ανταποδοτικά τέλη από τους χρήστες ( πάσης φύσεως ΣΔΙΤ- Συμπράξεις Ιδιωτικού και Δημοσίου Τομέα ) να αναλαμβάνονται μόνο από Ελληνικές Εταιρίες για να μένουν τα χρήματα μέσα στην Ελλάδα.
Θα πρέπει να θυμίσω για τους νεότερους ότι οι ΜΟΜΑ (Μικτές Ομάδες Μηχανικής Ανασυγκροτήσεως) , δημιουργήθηκαν μεταπολεμικώς αποτελούμενες τόσο από προσωπικό του Μηχανικού του Στρατού όσο και από πολίτες.Σκοπός τους ήταν κυρίως η εκτέλεση έργων οδοποιίας και Γεφυροποιίας σε όλη την Ελληνική επικράτεια. Το έργο που επιτέλεσε ήταν σπουδαίο ( για τα μέτρα και την κλίμακα της εποχής) και αρκετές ορεινές οδοποιίες ακόμα και σήμερα βασίζονται στις αρχικές κατασκευές και χαράξεις των ΜΟΜΑ. Σίγουρα η Ελληνική ύπαιθρος χρωστά πολλά σε αυτούς τους ανθρώπους στρατιωτικούς και μη.Θυμίζω επίσης ότι καταργήθηκε την δεκαετία του '90 ( νομίζω επί Μητσοτάκη) .
"Τι ωραία", θα αναφωνήσουν οι περισσότεροι ιδίως αυτοί που θυμούνται και την ΜΟΜΑ και το έργο της. "Μια χαρά τα λέει ο άνθρωπος , επιτέλους και οι συνταξιούχοι αξιωματικοί θα πάψουν να γεμίζουν τα καφενεία και να προκαλούν και θα γίνουν επιτέλους σοβαρά έργα και χωρίς κακοτεχνίες και υπερβάσεις που τόσο μας ζημιώνουν". " Επιτέλους" θα συμπληρώσει κάποιος άλλος , "γιατί να πληρώνω 11,70 ευρώ στους Γάλλους για να περάσω από την γέφυρα του Ρίου; Καλύτερα στους Εμφιετζόγλου , Μπόμπολα κλπ , οι οποίοι δίνουν και μεροκάματα σε Έλληνες και κάνουν εντός χώρας επενδύσεις"
Κάπου εδώ θα πρέπει να ξυπνήσουμε από το όνειρό μας και να ξυπνήσει και κάποιος και τον πρόεδρο του ΛΑΟΣ.
Αρχικά θα πρέπει να επισημάνω ότι οι σημερινές κατασκευές είναι φοβερά εξειδικευμένες και απαιτούν ειδικό προσωπικό τόσο για την εκτέλεση όσο και για την επίβλεψη εκτέλεσης.Η εποχή που έκανες μια οδοποιία με δυο μπουλντόζες, πέντε φορτηγά, έναν εκσκαφέα και δυο γκρέϊντερ ανήκουν στο μακρινό παρελθόν. Για να μπορέσει η "ΝΕΑ ΜΟΜΑ " να εκτελέσει σοβαρά έργα θα πρέπει να αποκτήσει μηχανολογικό εξοπλισμό δισεκατομμυρίων και να προσλάβει χιλιάδες εξειδικευμένους μηχανικούς και εργάτες.Τα έργα δεν γίνονται με θεολόγους και ψυκτικούς όσο και αν είναι σεβαστές οι προθέσεις για την εξάλειψη της ανεργίας . Εγώ νόμιζα εξάλλου ότι ο δημόσιος τομέας πάει για συρρίκνωση , εδώ μιλάμε για υπερδιόγκωση ! Εξάλλου τι θα κάνει ο νέος φορέας ; Θα κατεβαίνει σε δημοπρασίες έργων ανταγωνιστικά προς τις Ελληνικές και αλλοδαπές εταιρίες ; Πιστεύει κανεις ότι θα είναι μια υγιής επιχείρηση; Αν για την Ολυμπιακή φάγαμε τόσες καμπάνες για αθέμιτο ανταγωνισμό για αυτό το νέο σχήμα τι θα γίνει ; Μην μου πείτε να πάει να πνιγεί η ΕΕ .
Μετά οι (συνταξιούχοι) αξιωματικοί οι οποίοι με εξαίρεση κάποιους που έχουν εξειδικευμένες τεχνικές σπουδές (κυρίως του Μηχανικού) , πως ακριβώς θα επιβλέπουν και θα ελέγχουν ; Έχει αντιληφθεί κανείς πόσο περίπλοκος είναι ο λογιστικός και ο τεχνικός έλεγχος των σύγχρονων δημόσιων έργων ;Μη μου πει κάνεις ότι έτσι τα έχουν κάνει για να είναι αδύνατοι οι έλεγχοι γιατί θα αρχίσω να γελάω. Εδώ δουλεύει χρόνια κανείς στα εργοτάξια και πάλι ξεφεύγουν ένα σωρό και θα τα βρει και θα τα ελέγξει ο αξιωματικός που ασχολούνταν με το αν είναι αγυάλιστες οι αρβύλες των φαντάρων , με τα έξοδα του ΚΨΜ ή με τα υδραυλικά των λόχων ;Ας μου πει κάποιος τι σχέση μπορεί να έχουν τα τεθωρακισμένα με την οδοποιία ή τα αλεξίπτωτα με τα οικοδομικά έργα;
Επίσης για το άλλο θέμα , πάλι θα έλεγα ότι και εγώ προτιμώ να πληρώνω διόδια και τέλη χρήσης σε Ελληνικές εταιρίες παρά σε ξένες. Δεν θα θίξω καθόλου το θέμα για το αν θα έπρεπε να πληρώνω καθόλου γιατί αυτό και αν είναι πονεμένη ιστορία.
Λοιπόν καταρχήν έχει σκεφτεί κανένας ότι οι Ελληνικές Εταιρίες και οι τεχνικοί, παρόλο που έχουν κάνει άλματα τα τελευταία χρόνια , ίσως να μην έχουν τις γνώσεις που απαιτούνται γι την εκτέλεση κάποιων εξειδικευμένων έργων ; Ας μην ξεχνάμε ότι τους Γερμανούς ( για το αεροδρόμιο) , τους Γαλλο-Αμερικανούς ( για το Μετρό) και τους Γάλλους ( για την Γέφυρα) δεν τους φέραμε γιατί κάποιος πήρε μίζες για να τους προτιμήσει. Τους φέραμε γιατί απλά δεν ήμασταν σε θέση να τα κατασκευάσουμε μόνοι μας.Όχι γιατί μας λείπει το μυαλό , αλλά γιατί μας λείπει η οργάνωση, η τεχνογνωσία και η εμπειρία στην εκτέλεση ειδικών έργων μεγάλης κλίμακας.Τώρα μετά από χρόνια μαθητείας και εμπειρίας είδατε πως το Μετρό "το πάμε" μόνοι μας και πολύ ωραία μάλιστα; Δεν ήταν δυνατό όμως να το ξεκινήσουμε τότε μόνοι μας .
Καλό είναι να μην έχουμε αυταπάτες.Επίσης θα πρέπει να ξέρουμε (και ο κ. Καρατζαφέρης) ότι είναι αντίθετα στου νόμους της ΕΕ να ισχύει για τους διαγωνισμούς τέτοιας κλίμακας το κριτήριο της εντοπιότητας.Οπότε η όποια συζήτηση είναι μόνο για τα μάτια και εσωτερική κατανάλωση, εκτός και αν συζητιέται οριστική ρήξη με την ΕΕ πάνω σε θέματα ελεύθερης αγοράς και οικονομίας.
Επίσης οι Διεθνείς Εταιρίες συναγωνίζονται με τους ίδιους όρους με τις Ελληνικές και ο σκοπός του διαγωνισμού είναι η άρτια τεχνική προσφορά σε συνδυασμό με την οικονομικότερη λύση. Εκτός και αν εν γνώσει μας δεν επιλέξουμε τις οικονομικότερες προσφορές (κατά παράβαση του ισχύοντος νόμου) και επιλέξουμε με γνώμονα την εντοπιότητα. Άρα μιλάμε πάλι για αλλαγή όλου του πλαισίου εκτέλεσης και ανάθεσης Δημοσίων Έργων που ούτε λόγος δεν γίνεται για αυτό.
Προσέξτε τι κρύβεται μέσα σε δυο φράσεις του προγράμματος τους ΛΑΟΣ και όλα αυτά με μια πολύ πρόχειρη και γενική εξέταση.Να σκεφτεί κανείς και ότι άκουσα μόνο το τέλος της ομιλίας !!
Περίμενα πολύ περισσότερα από τον ΛΑΟΣ και όχι κουβέντες καφενείου.Θα ήθελα να μάθω τον εισηγητή του συγκεκριμενου πλάνου και πως το ανέχεται ο κ. Καρατζαφέρης να τον εκθέτουν έτσι ;
Κάπου διάβασα ότι "πολιτική είναι η τέχνη του εφικτού". Πόσα από τα παραπάνω σας φαίνονται εφικτά ;Εμένα σχεδόν κανένα.Μου θύμισαν Σοβιετικά πενταετή προγράμματα ,όπου ως μοναδική προϋπόθεση για την υλοποίηση τους θεωρούνταν η πολιτική βούληση(βολονταρισμός) και ας σχεδίαζαν ουτοπίες σαν τον Αρκτικό σιδηρόδρομο.

Αλήθεια όλα τα προγράμματα των κομμάτων πως ετοιμάζονται; Γιατί άραγε είμαι σίγουρος ότι ακούγοντας και τα άλλα κόμματα θα ανακαλύψει κανείς παρόμοια διαμάντια.

6 Σχόλια:

Vater Panajiotis 8 Σεπτεμβρίου 2009 στις 5:18 π.μ.  

Αδελφέ,

στη Γερμανία δεν υπάρχουν διόδια πουθενά απλά διότι ο (τσουχτερός) φόρος που πληρώνεις είναι πάντοτε ανταποδοτικός. Σου τα παίρνουν αλλά σου τα επιστρέφουν σε μορφή σχολείου, δρόμου κλπ.

Εγώ απορώ, με 5000000 πτυχιούχους, δεν έχουμε κανέναν πια "με άρτια προσόντα";

Αν τολμήσεις και πεις κάτι όμως, σου κολλάνε και την ταμπέλα του "ευρωλιγούρη".

Για το ΛΑΟΣ, ούτε κουβέντα. Σε καφενέδες ακούω "προγράμματα" με περισσότερη ουσία. Ο ΛΑΟΣ είναι ο απόλυτος λαϊκισμός.

Ελληνόψυχος 10 Σεπτεμβρίου 2009 στις 6:30 μ.μ.  

Δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω μαζί σου! Δυστυχώς τέτοιες και άλλες δηλώσεις αποτελεούν ιδέες που δεν έχουν εξεταστεί εις βάθος.

Δείχνουν μια επιφανιακή προχειρολογία. Το πρόβλημα είναι στην δίοικηση και την επίβλεψη των οικονομικών των έργων και όχι στην πραγμάτωση τους.

Σε αυτά τα θέματα ο ΛΑΟΣ έχει πολύ δρόμο μπροστά του! Δεν γνωρίζω αν έχουν κάποιο σοβαρό οικονομικό επιτελείο. Τεχνοκράτες που να χειρίζονται τα διαδικαστικά. Θέλω να ελπίζω ότι αν τα ποσοστά του κόμματος ανεβούν τότε θα αλλάξει η ελλειπής εικόνα που παρουσιάζει σε αυτά τα θέματα. Το λέω αυτό διότι απο την ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ δεν περιμένω πια τίποτα καλό για τον τόπο. Διότι εκεί μέσα, η μάσα είναι σε μέγεθος που δεν μπορείς να φανταστείς.

Δυστυχώς λίγοι από εμάς απαιτούμε κάτι παραπάνω από τα κόμματα που ψηφίζουμε και γι αυτό τον λόγο και αυτοί δεν πιέζονται για να το δώσουν!

dimdermatis 11 Σεπτεμβρίου 2009 στις 2:25 π.μ.  

Καλησπέρα αδερφέ!!!

Καλώς όρισες στον αγώνα μας...

Ελληνόψυχος 12 Σεπτεμβρίου 2009 στις 5:33 μ.μ.  

ήθελα να προσθέσω και κάτι ακόμη που ίσως μας διαφεύγει.

Στις μεγάλες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες δεν είναι απραίτητο ότι εργάζονται Έλληνες. Οι περισσότερες εταιρίες που αναλαμβάνουν μεγάλα έργα όπως τα Ολυμπιακά έργα, την οδοποιια κτιλ, λειτουργούν κυρίως με φθηνό εργατικό δυναμικό από την Ανατολή. Πακιστανοί Αλβανοί κτλ. στην πλειονότητα τους. Με τα Ολυμπιακά έργα άρχισαν να έρχοναται μαζικά οι πρώτοι πακιστανοί στην Ελλάδα. Αυτοί είναι απαίδευτοι εργάτες, και φυσικά ξένοι. Το ίδιο συμβαίνει και στα εργοστάσια και τις βιοτεχνίες.

Όλοι αυτοί επιβλέπονται από μόνιμους και εξειδικευμένους τεχνικούς. Άρα το μοντέλο που περιγράφεται δεν είναι και τόσο απόμακρο αν μπορέσει να επιτυγχανθεί σύμβαση με ιδιωτιές εταιρίες και μετεκπαίδευση των συνταξιούχων. Εξάλλου τα ΚΕΚ τα παίρνουν χοντρά για να εκπαιδεύουν λαθρομετανάστες. Γιατί να μην υπάρχουν προγράμματα και για Έλληνες.

Παρόλα αυτά πάντα στις λεπτομέρειες κολλά η κατάσταση.

aldebaran 13 Σεπτεμβρίου 2009 στις 2:01 π.μ.  

Έτσι είναι όντως Ελληνόψυχε . Το άλλο πρόβλημα με μας είναι όμως ότι κανένας Έλληνας δεν θέλει να είναι εργάτης, όλοι ζητούν θέση διευθυντή.Αν δεν δουλεύουν και πληρώνονται ακόμα καλύτερα.Όνειρό τους είναι να πιάσουν την καλή από καμια λαμογιά , σύμμφωνα με τα ισχύοντα πρότυπα.
Έτσι όπως διαλύθηκε η εκπαίδευση γεμίσαμε και με ένα σωρό άχρηστους πτυχιούχους που έχουν ψευδαισθήσεις και έχει δημιουργηθεί σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα.Γενικά σαν λαός ζούμε μια ψευδαίσθηση.
Οπότε οι Πακιστανοί και οι Αλβανοί ήρθαν(τούς έφεραν) απλά για να καλύψουν το κενό που δημιουργήθηκε και φυσικά ήταν και πολύ φτηνότεροι.

aldebaran 13 Σεπτεμβρίου 2009 στις 2:50 π.μ.  

Γενικά αποδεχθήκαμε να μας φέρουν τόσο κόσμο από το πουθενά , να δουλεύει ανασφάλιστος , να χάνουν λεφτά τα ταμεία μας , να αυξάνεται η ανεργία μας και να θησαυρίζουν κάποιοι.

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP